Nominaties BNO Packaging Talent Award bekend

Nominaties BNO Packaging Talent Award bekend
  • Design
  • 3 okt 2018 @ 12:08
  • 5769 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • AwardsPackaging

Zes ontwerpen voor AH Puur-wasmiddelen komen in aanmerking voor de Packaging Talent Award 2018. Uit deze ontwerpen worden op 26 oktober drie winnaars bekend gemaakt.

De jury, waaronder Jeroen Provoost en Sophie van Felius van Albert Heijn, was blij verrast met het niveau van de inzendingen dit jaar. Provoost: ‘Het was wederom ontzettend leuk om uit alle inzendingen de winnende ontwerpen te selecteren. En mooi om te zien dat we met ons merk zowel nationale als internationale ontwerpers hebben aangesproken. We kijken uit naar de uitreiking eind oktober.’ Albert Heijn onderschrijft het belang van onderscheidend verpakkingsdesign. Door zich te verbinden aan de BNO Packaging Talent Award hoopt het bedrijf jong talent te enthousiasmeren om voor het vakgebied verpakkingsdesign te kiezen.

Nominaties

De jury is unaniem tot de keuze voor zes genomineerde ontwerpen gekomen. Opvallend is dat er veel inzendingen zijn genomineerd van buitenlandse stagiaires en junior designers bij Nederlandse bureaus.

Kans op een prijs maken:

- Britt Rozendaal (student ruimtelijk ontwerp, Nimeto)

- Christian Lank (school of visual communication 2018, Danmark)

- Laura Voet (grafisch ontwerp St. Joost 2016)

- Adrià Tañà Ferrer (student ESDAP: Escola Superior de Disseny i d'Arts Plàstiques de Catalunya)

- David Horsler (Falmouth University, student graphic design)

- Ellis Sargeant (afgestudeerd in 2016, creative advertising, University Gloucestershire).

Uit bovenstaande deelnemers worden tijdens het event Superfast#5 op 26 oktober drie winnaars bekend gemaakt. Voorts heeft de jury besloten één eervolle vermelding uit te reiken. De winnaar ontvangt € 1500,-. Tweede en derde prijs zijn respectievelijk € 300,- en € 200,-.

Niet commercieel

De Packaging Talent Award is gericht op het leerproces om binnen de kaders van een briefing een verpakkingsontwerp te maken. Centraal staat de kennismaking met het vakgebied. Auteursrechten blijven bij de deelnemer. Deelname stond open voor designstudenten, ontwerpers die hun opleiding in of na 2015 hebben afgerond en buitenlandse stagiaires in Nederland.

Jury

De jury bestond dit jaar uit: Frank Nas (managing director Design Bridge Amsterdam; voorzitter NEXTpack en juryvoorzitter), Jeroen Provoost (manager design & visual identity Albert Heijn), Sophie van Felius (design specialist Albert Heijn), Tahir Idouri (creative director Millford) en Ditte Glebbeek (design director, dBOD, VBAT Group). Secretaris van de jury is Rita van Hattum (BNO).

Over de BNO Packaging Talent Award

De BNO Packaging Talent Award 2018 wordt door AH gesponsord en mede ondersteund door Packaging Innovations by Easy Fairs. De prijs is een initiatief van BNO NEXTpack met het doel jong talent enthousiast te maken voor de uitdagingen die het vakgebied brand- en packaging design biedt. NEXTpack zet zich binnen de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers in voor de positie en ontwikkeling van brand- en packaging design in Nederland. Aangesloten zijn: Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, dBOD, Design Bridge, FLEX/design, Millford, PROUDdesign, Reggs, Snow Donuts, SOGOOD, Van Heertum en VBAT.






 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken