Redesign Boomsma-likeuren door SoGood
- Design
- 3 okt 2018 @ 08:23
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging design
- 3 okt 2018 @ 08:23
- Nanny Kuilboer
Boomsma heeft al enige tijd likeuren in het assortiment, maar de uitmonstering was verouderd. Designbureau SoGood werd gevraagd fles en etiket tegen het licht te houden.
Eigenaar Saskia Boomsma: ‘De producten zijn goed en we hebben zelfs nieuwe plannen op likeurengebied, maar dan moet de basis wel eerst versterkt worden. We zijn begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe fles. Daarna moest de hele uitmonstering opnieuw bekeken worden. Ons nieuwe logo moet daar natuurlijk onderdeel van zijn.’
Etiket en fles gingen volledig op de schop. Rob Verhaart, creatief directeur SoGood: ‘Niets van het oude etiket hebben we bewaard. We willen graag een nieuwe doelgroep aanspreken, maar voor de huidige drinker moet het ook acceptabel zijn. Eigenlijk is het een herbevestiging van de kwaliteit. Wij hebben een enigszins stoere fles ontworpen met een lang vlak om het vervolgens rijk te kunnen decoreren. Om het natuurlijke karakter te benadrukken is het label overwoekerd door de fruitillustratie. Zo smoelt Boomsma-likeuren krachtig en rijk vanuit het schap!’
Oud versus nieuw
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing