Redesign Boomsma-likeuren door SoGood

Redesign Boomsma-likeuren door SoGood
  • Design
  • 3 okt 2018 @ 08:23
  • 4681 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging

Boomsma heeft al enige tijd likeuren in het assortiment, maar de uitmonstering was verouderd. Designbureau SoGood werd gevraagd fles en etiket tegen het licht te houden.

Eigenaar Saskia Boomsma: ‘De producten zijn goed en we hebben zelfs nieuwe plannen op likeurengebied, maar dan moet de basis wel eerst versterkt worden. We zijn begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe fles. Daarna moest de hele uitmonstering opnieuw bekeken worden. Ons nieuwe logo moet daar natuurlijk onderdeel van zijn.’

Etiket en fles gingen volledig op de schop. Rob Verhaart, creatief directeur SoGood: ‘Niets van het oude etiket hebben we bewaard. We willen graag een nieuwe doelgroep aanspreken, maar voor de huidige drinker moet het ook acceptabel zijn. Eigenlijk is het een herbevestiging van de kwaliteit. Wij hebben een enigszins stoere fles ontworpen met een lang vlak om het vervolgens rijk te kunnen decoreren. Om het natuurlijke karakter te benadrukken is het label overwoekerd door de fruitillustratie. Zo smoelt Boomsma-likeuren krachtig en rijk vanuit het schap!’

Oud versus nieuw



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken