[storecheck] International Food Exhibition Londen

[storecheck] International Food Exhibition Londen
  • Design
  • 2 mei 2019 @ 07:29
  • 25332 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging

The International Food Exhibition (IFE) is een tweejaarlijkse voedingsmerkenbeurs in Londen. Met veel Engelse bedrijven uiteraard, maar ook start-ups die - tegen de stroom in - naar Engeland willen exporteren.

Je ziet start-ups van weleer - bijvoorbeeld Ella’s Kitchen en Trek - die doorgegroeid zijn en echt het merk aan het bouwen zijn, maar mijn aandacht gaat toch vooral uit naar die onbekende producten en merken die hopen volgende keer groter te zijn en vooral met packaging design de aandacht proberen te trekken. De eerste keer dat vreemden hun oordeel vellen over hun nieuwe creatie. Zal het een succes worden? We zullen zien. Enjoy!

Minder valsspelen
Alweer een proteïnereep. Waarom is deze van Cheatless dan anders? Omdat er ruimte is voor meer keuze, er nog steeds te veel ongezonde alternatieven zijn en we niet meer drie keer per dag thuis eten. Deze reep heeft alles in zich ter ondersteuning van een gezond en vitaal leven. Het design is duidelijk; weet wat je eet en in je mond steekt. Je tong vind het goed, want het is ‘gluten & lies free’. Simpel, opvallend, direct. Minder valsspelen dus! eatcheatless.com

…maar omdat het kan
Nooit geweten dat je winegum ook letterlijk kunt interpreteren en dat doet Smiths & Sinclair dus. Met hun alcoholische cocktailgummies breken ze met snoep en dat laten ze ook zien. Met doosjes die meer weghebben van parfum, waar typografie de belangrijkste rol speelt of een hysterisch streepjesoverhemd. Je vraagt je af, wie zit hier nou op te wachten. Typisch gevalletje niet omdat het moet… smithandsinclair.com

Wilde elegantie
Deze verse zalm van Leap komt uit het wild en dat voel je. De verpakking oogt simpel, met een venster in een opvallend actieve vorm, passend bij de naam en waardoor het product goed te zien is. Het logo en tekst zijn in ‘markt’stijl geschreven. Zo simpel en toch zo elegant. De A in de merknaam wordt een vis, met drie gouden schubben. Het pure verhaal wordt gereflecteerd in de verpakking. Met een mooie naam. leapwildfish.co.uk

Designschets
Deze grove stukken groentevlokken van Roughs zijn ontzettend smaakvol. Zo vol van smaak dat puur eten bijna onmogelijk is en daarom ideaal voor topping op salade of andere gerechten. In lichtgewicht blik omdat dat veel beter te recyclen is. In het design staat het vernieuwend product goed centraal op een blonde (= gezonde) ondergrond. De teken- en schrijfstijl rondom is vrolijk maar volwassen. Een mooi product, maar nog geen merk. Misschien moet de schets later nog afgemaakt worden.

Modegril
Dit Spaanse ‘hersteldrankje’ - mooier woord dan energiedrank - van Refix wordt gemaakt met zuiver Atlantisch zeewater met een beetje citroen en natuurlijk water. Zo bevat het ‘Atlantic rough water’ bijna alle chemische elementen van het periodiek systeem en dat zorgt voor een snel herstel en goede balans in PH-waarde. Een geweldig verhaal in een vreselijke verpakking, waardoor het meteen als een modegril voelt. Jammer, want de smaak is apart en je proeft dat het ‘werkt’. refixyourself.com

Kunstig
Het Italiaanse vismerk Armatore verkoopt tonijn en ansjovis in de mooiste verpakkingen. Hier hun limited edtion ansjovis-extract in een handgebakken keramische fles beschilderd in de merkkleuren met de kenmerkende A uit het logo. De kunst van het weglaten. Niet voor niets winnaar van de World Food Innovation Award. armatorecetara.it

Deze aflevering van Storecheck stond in Marketing Tribune 08, 2019.

Eerder checkte Steven de Cleen van ProudDesign voor ons de schappen in Hamburg, Lissabon, Stockholm, Barcelona, Neurenberg, Los Angeles, Namibie, Malmö, Gent, Kopenhagen, Kampala, Chicago, Krakau,


 

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken