Mud Jeans verhoogt zijn prijzen op Black Friday
- Design
- 27 nov 2019 @ 15:52
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam design
- 27 nov 2019 @ 15:52
- Nanny Kuilboer
Als reactie op de verkoopgekte en overconsumptie die dreigt naar aanleiding van Black Friday, kondigt Mud Jeans Blue Friday aan en verhoogt zijn prijzen met € 10, verdubbelt vervolgens het bedrag en doneert € 20, - per verkocht item aan Sea Shepherd.
Behalve overconsumptie stelt Mud Jeans dat de helft van alle verkopen online plaats vindt en dat leidt weer tot grote hoeveelheden plastic verpakkingen voor eenmalig gebruik en de toenemende vraag naar snelle levertijden heeft weer een hogere CO2-uitstoot tot gevolg.
Geen Black maar Blue Friday met Mud Jeans
Mud Jeans biedt de consument elke dag een vriendelijke reminder over wat er allemaal op het spel staat ten gevolge van overconsumptie en de impact op onze planeet. Ook stelt het jeansmerk een Blue Friday-programma samen, met volgens hen zinvollere activiteiten in plaats van winkelen.
Mud Jeans is het enige circulaire jeansmerk ter wereld. In 2020 wil het merk een jeans lanceren die is gemaakt van 100% ‘post-consumer’ gerecycled katoen. In 2013 introduceerde het jeansmerk Lease A Jeans. De jeans zijn ontworpen volgens de principes van de circulaire economie. Mud Jeans is onder meer B Corp-gecertificeerd. Voor meer informatie: www.mudjeans.eu
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- “Big 5” kunstenaars van Den Haag in... 17-09-2024
- Finale Mysteryland brengt ode aan... 05-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing