Mud Jeans verhoogt zijn prijzen op Black Friday

Mud Jeans verhoogt zijn prijzen op Black Friday
  • Design
  • 27 nov 2019 @ 15:52
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Duurzaam design

Als reactie op de verkoopgekte en overconsumptie die dreigt naar aanleiding van Black Friday, kondigt Mud Jeans Blue Friday aan en verhoogt zijn prijzen met € 10, verdubbelt vervolgens het bedrag en doneert € 20, - per verkocht item aan Sea Shepherd.

Behalve overconsumptie stelt Mud Jeans dat de helft van alle verkopen online plaats vindt en dat leidt weer tot grote hoeveelheden plastic verpakkingen voor eenmalig gebruik en de toenemende vraag naar snelle levertijden heeft weer een hogere CO2-uitstoot tot gevolg.

Geen Black maar Blue Friday met Mud Jeans

Mud Jeans biedt de consument elke dag een vriendelijke reminder over wat er allemaal op het spel staat ten gevolge van overconsumptie en de impact op onze planeet. Ook stelt het jeansmerk een Blue Friday-programma samen, met volgens hen zinvollere activiteiten in plaats van winkelen.

 

Mud Jeans is het enige circulaire jeansmerk ter wereld. In 2020 wil het merk een jeans lanceren die is gemaakt van 100% ‘post-consumer’ gerecycled katoen. In 2013 introduceerde het jeansmerk Lease A Jeans. De jeans zijn ontworpen volgens de principes van de circulaire economie. Mud Jeans is onder meer B Corp-gecertificeerd. Voor meer informatie: www.mudjeans.eu

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken