Ondertekening manifest Dutch Cuisine op Horecava 2015
- Food-en-retail
- 13 jan 2015 @ 15:04
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - SmaakprikkelFood
- 13 jan 2015 @ 15:04
- Redactie Food en Retail
Tijdens de Horecava heeft 'Dutch Cuisine' haar manifest gepresenteerd en hebben Rob Baan, directeur Koppert Cress, en Ad Berends, culinair ambassadeur Groente Fruit Huis dit manifest als convenantpartners ondertekend. Ook Westland Marketing heeft zich aan dit manifest verbonden. Doel van Dutch Cuisine is het herontdekken van de Nederlandse keuken.
Dutch Cuisine is volgens de initiatoen 'een beweging die het nieuwe Nederlandse koken op de kaart zet. Een keuken waarin verse groenten een hoofdrol spelen en vlees en vis een bijrol. Daarbij werkt Dutch Cuisine vanuit 5 principes die in een manifest zijn vastgelegd. Binnen deze 5 principes (cultuur, gezond, natuur, kwaliteit en waarde) streven we het volgende na: we gebruiken 80% seizoensproducten en 20% buiten het seizoen, 80% groente en 20% vlees/vis en we benutten het hele product. Daarbij kopen, koken en eten we eerlijke kwaliteitsproducten en als rentmeester van de Nederlandse keuken werken we aan de resultaten van morgen.'
Herontdekken van de Nederlandse keuken
Koppert Cress, het Groente Fruit Huis en Westland Marketing omarmen bovenstaande principes en gaan samen met Dutch Cuisine aan de slag om deze visie verder vorm te geven. Dutch Cuisine geeft iedere dag een presentatie en demo over Dutch Cuisine. De ambassadeurs van het eerste uur, chef-koks Luc Kusters, Albert Kooy, Hans Everse en Bas Cloo, verzorgen deze presentaties en demo’s. (PvWK)
De presentaties en demo’s over ‘Dutch Cuisine’ vinden plaats in de Rai Amsterdam tijdens de Horecava op:
- Dinsdag 13 januari, 14.00 – 15.00 uur
- Woensdag 14 januari, 16.00 – 17.00 uur
- Donderdag 15 januari, 16.00 – 17.00 uur
afbeelding: slagerskraam in de 17de eeuw
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Westland Marketing
- Ad Berends
- authentiek
- Horecava
- eten
- Koppert Cress
- culinair ambassadeur
- manifest
- Rob Baan
- Dutch Cuisine
- NL
- Groente Fruit Huis
- Nederlandse keuken
- directeur
- convenant
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- EU-verbod op plantaardige... 10-10-2025
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales... 10-10-2025
- Kinderen grijpen naar Whopper in... 08-10-2025
- Echte dames, echte croquet: Van... 07-10-2025
- Michelins volledige nieuwe lijst... 06-10-2025
- Nutricia start Ondervoeding op het... 03-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes