D66 versus citymarketing Amsterdam

D66 versus citymarketing Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 13 dec 2017 @ 08:45
  • 26753 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • PromotieMarketing

Genoeg denderend geraas van roltrolleys, er komt al genoeg bezoek. Partij D66 wil dat er geen cent belastinggeld meer wordt uitgegeven om toeristen naar Amsterdam te lokken. Marketingbudget ter promotie van de hoofdstad kan beter worden besteed aan het in de etalage zetten van andere plaatsen in Nederland, stelt Kamerlid Jan Paternotte.

Paternotte wil dat het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) onmiddellijk stopt met campagnes waarin Amsterdam een belangrijke rol speelt. 'Het is gek dat dit nog steeds gebeurt, want de gemeente heeft een hotelstopafgekondigd en heeft de groei van Airbnb's ingetoomd', zegt Paternotte in Het Parool. 'Die campagnes druisen regelrecht in tegen het lokale beleid.'

Spreiding van toeristen
Het NBTC, dat de taak heeft om Nederland met country- en citymarketing als bestemming prominenterop de kaart te zetten, krijgt jaarlijks 8,7 miljoen euro subsidie van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Jan Paternotte, voorheen raadslid in Amsterdam, zal vanavond tijdens de begrotingsbehandeling aan staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) vragen om de organisatie de wacht aan te zeggen. Volgens veel Amsterdammers loopt hun stad over van de toeristen. Lees hier verder. (bron: Parool)


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken