D66 versus citymarketing Amsterdam
- Food-en-retail
- 13 dec 2017 @ 08:45
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PromotieMarketing
- 13 dec 2017 @ 08:45
- Redactie Food en Retail
Genoeg denderend geraas van roltrolleys, er komt al genoeg bezoek. Partij D66 wil dat er geen cent belastinggeld meer wordt uitgegeven om toeristen naar Amsterdam te lokken. Marketingbudget ter promotie van de hoofdstad kan beter worden besteed aan het in de etalage zetten van andere plaatsen in Nederland, stelt Kamerlid Jan Paternotte.
Paternotte wil dat het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) onmiddellijk stopt met campagnes waarin Amsterdam een belangrijke rol speelt. 'Het is gek dat dit nog steeds gebeurt, want de gemeente heeft een hotelstopafgekondigd en heeft de groei van Airbnb's ingetoomd', zegt Paternotte in Het Parool. 'Die campagnes druisen regelrecht in tegen het lokale beleid.'
Spreiding van toeristen
Het NBTC, dat de taak heeft om Nederland met country- en citymarketing als bestemming prominenterop de kaart te zetten, krijgt jaarlijks 8,7 miljoen euro subsidie van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Jan Paternotte, voorheen raadslid in Amsterdam, zal vanavond tijdens de begrotingsbehandeling aan staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) vragen om de organisatie de wacht aan te zeggen. Volgens veel Amsterdammers loopt hun stad over van de toeristen. Lees hier verder. (bron: Parool)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- shoppen
- subsidie
- Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
- Amsterdam
- campagne
- Kamerlid
- Jan Paternotte
- Paternotte
- staatssecretaris
- Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen
- raadslid
- Amsterdam
- NBTC
- vanavond
- citymarketing
- euro
- begrotingsbehandeling
- Mona Keijzer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers