Target-personeel irriteert zich mateloos aan shoppers
- Food-en-retail
- 2 aug 2018 @ 11:32
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Klant
- 2 aug 2018 @ 11:32
- Redactie Food en Retail
Shoppers zijn zowel een bron van inkomen als een bron van ellende. Zakencommunity Business Insider sprak met 34 Target-medewerkers. Die noemden het omgaan met klanten het vervelendste onderdeel van hun werk.
Het verslag van die gesprekken levert zowel hilarische als tenenkrommende reacties op. Volwassen mensen die op de winkelvloer hun zin niet krijgen, beginnen te stampvoeten als kleine kinderen. Eén van de Target-winkelmedewerkers zei letterlijk: ‘We moeten alles doen om mensen blij te maken, zelfs hen de mogelijkheid te geven om te stelen. Als een klant van middelbare leeftijd een driftbui krijgt omdat hij een aangekocht luchtbed niet meer kan retourneren, dan word ik daar onpasselijk van.’
Veelgehoorde klacht
Een veelgehoorde klacht van medewerkers is dat ze worden berispt voor dingen waar ze zelf niet verantwoordelijk voor zijn. En dan noemen ze bijvoorbeeld de returnpolicy van het bedrijf of out-of-stocks. Ook hebben winkelmedewerkers geen invloed op het prijsbeleid van Target, terwijl klanten hen daar wel verantwoordelijk voor houden.
Rondrennende kinderen
Het maffe is, dat klanten zich in de winkel soms meer onbehouwen gedragen dan erbuiten. Zo laten ze hun kinderen rondrennen, maken ze kleedkamers tot een puinhoop en laten ze producten achter op de verkeerde schappen. Eén van de nieuwere klachten is dat kassamedewerkers niet met klanten kunnen communiceren omdat die hun mobieltje aan hun oor hebben. Shoppers die niet reageren op vragen, zijn een bron van irritatie voor medewerkers. Ook het niet reageren op een begroeting vinden medewerkers ergerniswekkend, net zoals het ongeïnteresseerd weglopen tijdens een hulpgesprek.
(HS, bronnen: Business Insider, RetailWire)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers