Augmented reality verovert je bord
- Food-en-retail
- 15 okt 2018 @ 11:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Virtual RealityFood
- 15 okt 2018 @ 11:06
- Peter van Woensel Kooy
Start-up Kabaq maakt maaltijden zichtbaar via een augmented reality platform. Koks en fastfoodrestaurants kunnen je hiermee binnenkort van te voren laten zien hoe je bestelling op je bord komt. Of je gaat binnen de deur buiten de deur eten.
Met de animaties zie je vanaf de menukaart al wat je mag verwachten. Interactieve menukaarten zullen duidelijk maken hoe groot de porties zijn, welke allergenen ze bevatten en waar de producten vandaan komen, meldt Foodlog op basis van navorswerk door Foodnavigator. Startup Kabaq werkt bovendien samen met bedrijven om Snapchat-advertenties met AR te creëren. De fastfoodketens Dunkin Donuts, Subway en Domino’s maken al gebruik van Kabaq, dat is opgericht door Alper Guler. Guler stelt dat zijn AI-oplossingen het eten nieuwe dimensies kan geven en foodmerken in staat stelt extra waarde toe te voegen door beleving. Hieronder een video met een demo van Kabaq.
Foodlog attendeert ons op een andere toepassing van AI, namelijk van Paul Pairet van het restaurant Ultra Violet in Shanghai. Hij laat je binnen de deur buiten de deur eten, met speciale brillen, tekenend voor de opkomst van techniek in food. 'Pairet maakt gebruik van geprojecteerde omgevingen, inclusief geluiden en geuren. Gasten kunnen dineren in het regenwoud of brunchen op een gletsjer. Je weet straks niet meer of je theater eet of in een theater zit.'
Consumenten stappen alleen nog winkels in voor 'ervaringen met producten die online niet zijn na te bootsen', voorspelde trendwatcher Doug Stephens al eerder. Dit maakt volgens hem deel uit van dee aanstaande 'replenishment economy'.
(PvWK, bronnen: Foodlog, Retailnews en Foodnavigator)
beeld boven: Unsplash
Alper Guler
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bestelling
- Kabaq
- maaltijden
- deur
- zichtbaar
- deur
- fastfoodrestaurant
- bord
- eten
- koks
- Ultra Violet
- VR
- food
- start-up
- augmented reality platform
- Shanghai
- Paul Pairet
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management