[boxtoernooi] Vega thuisbezorgmaaltijden in lift

[boxtoernooi] Vega thuisbezorgmaaltijden in lift
  • Food-en-retail
  • 25 mrt 2019 @ 11:50
  • 9970 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodOnderzoek

57.600 Nederlanders namen deel aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Dit jaar was er een groei van 80% van het aantal deelnemers: een trend die ook foodbezorger Deliveroo merkt aan het aantal vlees- en visvrije bestellingen.

Het flexitarisch eetpatroon, waarin vlees en vis afgewisseld worden met vegetarische gerechten, is een ontwikkeling die van groot belang is voor de toekomstige gezondheid van onze planeet, vindt ookl Deliveroo. Van het aantal bestellingen die in de Nationale Week Zonder Vlees geplaatst zijn bij Deliveroo, waren opvallend veel maaltijden vlees- en visvrij. Head of Account Management Nederland, Nils van der Feltz licht toe: ‘Sinds de start van Deliveroo in Nederland zien we een stijging in het aantal vegetarische en vegan restaurants die zich aansluiten bij Deliveroo. Ook het aanbod in vegetarische en/of vegan gerechten op de menukaarten is tegenwoordig heel normaal, gezien de groei van de consumentenbehoeften voor dit soort gerechten.’

De top 3 meest bestelde gerechten bij Deliveroo in de Week Zonder Vlees waren (met restaurantnaam en plaats van herkomst):

* Psychedelic Cauliflower - Mana Mana (Amsterdam)
* Vegan Crispy Chicken Wrap - Bright Kitchen Las Vegan (Amsterdam) 
* Mexican Bean Burger - Clubs Vers (Den Haag) 
(bron: Deliveroo)

Wat heeft dit voor impact?
Volgens de organisatie van de Nationale Week Zonder Vlees heeft het verminderen van vlees in het wekelijkse menu een onvoorstelbaar positieve invloed op mens, dier en milieu. Wanneer je als één volwassene een week geen vlees eet, bespaar je in zeven dagen: 130 liter water, 75 km autorijden aan CO2-uitstoot en 770 gram dierenvlees (een halve kip). Dit initiatief heeft als doel om Nederland op een concrete manier bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk een dagje zonder vlees (en vis) eigenlijk kan zijn.
(PvWK)

Lees hier meer over de resultaten van Nationale Week Zonder Vlees.

 


Over Deliveroo
'Deliveroo is een prijswinnende bezorgservice die in 2013 werd opgericht door William Shu en Greg Orlowski. Deliveroo werkt wereldwijd samen met meer dan 80.000 geliefde restaurants, en met 60.000 bezorgers om de beste maaltijdbezorging ter wereld te bieden. Het hoofdkantoor van Deliveroo zit in Londen, het bedrijf heeft daarnaast ruim 2500 werknemers in kantoren over de hele wereld. Deliveroo is actief in meer dan 500 plaatsen en steden in 14 landen, te weten: Australië, België, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Italië, Ierland, Nederland, Singapore, Spanje, Taiwan, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en het Verenigd Koninkrijk. Kijk voor meer informatie op: www.deliveroo.nl'
(bron: Deliveroo)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken