Limited edition Ben&Jerry's lifestyle collectie wil lokale makers en nieuwkomers samenbrengen
- Food-en-retail
- 26 sep 2019 @ 09:53
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 26 sep 2019 @ 09:53
- Peter van Woensel Kooy
Ben & Jerry’s en Makers Unite lanceren Meet Me Halfway: een limited edition lifestylecollectie met een bijzonder verhaal. De collectie is een samenwerking tussen lokale makers en nieuwkomers, die hun de mogelijkheid geeft hun talenten, kennis en vaardigheden in te zetten in een nieuwe omgeving.
De handgemaakte sweaters, T-shirts en bowls in pastelkleuren zijn vanaf vandaag verkrijgbaar via deze link.
'Sinds het bestaan van Ben & Jerry’s zetten we ons in voor een duurzame wereld waarin iedereen mee kan doen en we niemand buitensluiten. Daarvoor hebben we een lange traditie van samenwerking met partners die onze waarden delen', zegt Pleun Lauwerier, Country Lead van Ben & Jerry’s Benelux, 'Makers Unite is de perfecte match, voor het ontwerpen en maken van onze eerste limited edition lifestyle collectie.'
Melting barriers
De sociale onderneming Makers Unite verbindt locals en nieuwkomers (mensen met een vluchtelingen- of migratieachtergrond) uit het creatieve vakgebied aan elkaar. Tijdens het maakproces bundelen de makers hun krachten en komen gesprekken op gang. De Syrische kunstenares Nagham Abu Assaf vertelt: 'We hebben de collectie Meet Me Halfway genoemd omdat we geloven dat we, juist door onze verschillende culturen, achtergronden en persoonlijke verhalen, allemaal van elkaar kunnen leren. Deze duurzame collectie met een belangrijk verhaal is het resultaat.'
Ultiem bankhangen
Meet Me Halfway maakt van bankhangen een feestje. De collectie bestaat uit comfy sweaters en T-shirts gemaakt van hoogwaardig biologisch katoen en porseleinen bowls om je favo Ben & Jerry’s smaak uit te eten. De hoofdkleuren zijn pastelgroen, roze en blauw en een dubbelkleurige ‘melt-print’ staat symbool voor het Meet Me Halfway motto. Alle items zijn vanaf vandaag in gelimiteerde oplage verkrijgbaar via shop.benjerry.nl. De volledige winst wordt opnieuw geïnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe collecties door Makers Unite.
Over B&J: een (h)eerlijke wereld
'Al sinds de oprichting in 1978 werkt Ben & Jerry’s aan een duurzame wereld waarin iedereen mee kan doen. Zo zijn alle ingrediënten Fairtrade en komen de brownies voor het ijs van sociale bakkerij Greyston Bakery, die mensen – ongeacht hun arbeidsverleden - een tweede kans geeft. Ook staat Ben & Jerry’s wereldwijd op de bres voor het homohuwelijk én runt het ijsmerk de Ice Academy, een startup school waar nieuwkomers hun onderneming verder ontwikkelen en werkervaring opdoen. Meer weten over hoe Ben & Jerry’s op een andere manier zaken doet? Kijk hier.'
(bron: Unilever)
Over Makers Unite
'Makers Unite is een sociaal inclusieve onderneming die van duurzame en upcycled materialen producten maakt. Alle collecties zijn met liefde handgemaakt door nieuwkomers en lokale makers. Samen creëren we een mooi verhaal voor de wereld om te delen en om deel van uit te maken. De volledige opbrengst van de producten wordt geïnvesteerd in programma’s voor sociale integratie, om nieuwkomers te ondersteunen bij hun toegang tot de arbeidsmarkt.'
(bron: MU)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuwkomers
- collectie
- krachten
- migratieachtergrond
- brand
- fashion
- verbindting
- marketing
- vluchtelingen
- Makers Unite
- bundelen
- Unilever
- stretching
- idealen
- ijs
- locals
- creatieve vakgebied
- Ben&Jerry's
- maakproces
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




