Limited edition Ben&Jerry's lifestyle collectie wil lokale makers en nieuwkomers samenbrengen

Limited edition Ben&Jerry's lifestyle collectie wil lokale makers en nieuwkomers samenbrengen
  • Food-en-retail
  • 26 sep 2019 @ 09:53
  • 8731 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Ben & Jerry’s en Makers Unite lanceren Meet Me Halfway: een limited edition lifestylecollectie met een bijzonder verhaal. De collectie is een samenwerking tussen lokale makers en nieuwkomers, die hun de mogelijkheid geeft hun talenten, kennis en vaardigheden in te zetten in een nieuwe omgeving.

De handgemaakte sweaters, T-shirts en bowls in pastelkleuren zijn vanaf vandaag verkrijgbaar via deze link

'Sinds het bestaan van Ben & Jerry’s zetten we ons in voor een duurzame wereld waarin iedereen mee kan doen en we niemand buitensluiten. Daarvoor hebben we een lange traditie van samenwerking met partners die onze waarden delen', zegt Pleun Lauwerier, Country Lead van Ben & Jerry’s Benelux, 'Makers Unite is de perfecte match, voor het ontwerpen en maken van onze eerste limited edition lifestyle collectie.'

Melting barriers
De sociale onderneming Makers Unite verbindt locals en nieuwkomers (mensen met een vluchtelingen- of migratieachtergrond) uit het creatieve vakgebied aan elkaar. Tijdens het maakproces bundelen de makers hun krachten en komen gesprekken op gang. De Syrische kunstenares Nagham Abu Assaf vertelt: 'We hebben de collectie Meet Me Halfway genoemd omdat we geloven dat we, juist door onze verschillende culturen, achtergronden en persoonlijke verhalen, allemaal van elkaar kunnen leren. Deze duurzame collectie met een belangrijk verhaal is het resultaat.'

Ultiem bankhangen
Meet Me Halfway maakt van bankhangen een feestje. De collectie bestaat uit comfy sweaters en T-shirts gemaakt van hoogwaardig biologisch katoen en porseleinen bowls om je favo Ben & Jerry’s smaak uit te eten. De hoofdkleuren zijn pastelgroen, roze en blauw en een dubbelkleurige ‘melt-print’ staat symbool voor het Meet Me Halfway motto. Alle items zijn vanaf vandaag in gelimiteerde oplage verkrijgbaar via shop.benjerry.nl. De volledige winst wordt opnieuw geïnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe collecties door Makers Unite.



Over B&J: een (h)eerlijke wereld
'Al sinds de oprichting in 1978 werkt Ben & Jerry’s aan een duurzame wereld waarin iedereen mee kan doen. Zo zijn alle ingrediënten Fairtrade en komen de brownies voor het ijs van sociale bakkerij Greyston Bakery, die mensen – ongeacht hun arbeidsverleden - een tweede kans geeft. Ook staat Ben & Jerry’s wereldwijd op de bres voor het homohuwelijk én runt het ijsmerk de Ice Academy, een startup school waar nieuwkomers hun onderneming verder ontwikkelen en werkervaring opdoen. Meer weten over hoe Ben & Jerry’s op een andere manier zaken doet? Kijk hier.'

(bron: Unilever)

Over Makers Unite
'Makers Unite is een sociaal inclusieve onderneming die van duurzame en upcycled materialen producten maakt. Alle collecties zijn met liefde handgemaakt door nieuwkomers en lokale makers. Samen creëren we een mooi verhaal voor de wereld om te delen en om deel van uit te maken. De volledige opbrengst van de producten wordt geïnvesteerd in programma’s voor sociale integratie, om nieuwkomers te ondersteunen bij hun toegang tot de arbeidsmarkt.'

(bron: MU)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken