Walraven Sax nieuwe distributeur Stolichnaya
- Food-en-retail
- 28 jan 2020 @ 08:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieKlanten
- 28 jan 2020 @ 08:15
- Peter van Woensel Kooy
Walraven Sax heeft vandaag aangekondigd de nieuwe distributeur te worden voor Stolichnaya binnen de Benelux. Per 1 februari 2020 zal het bedrijf de marketing en sales activiteiten gaan verzorgen voor de merken Stolichnaya en Moskovskaya.
Algemeen directeur Bart Gijtenbeek is verheugd met deze uitbreiding van de distributie, dus de P van Plaats uit de marketingmix: 'Stolichnaya is een sterk merk met een bijzondere geschiedenis en daarmee een mooie toevoeging aan ons spiritsportfolio. Wij zijn dan ook erg trots op de keuze van Stolichnaya voor Walraven Sax.'
Oude huizen
Walraven Sax is opgericht in 1823 en daarmee één van de oudste distributeurs voor gedistilleerd en wijn in de Nederlandse markt. Vandaag de dag is Walraven Sax onderdeel van de internationale Schlumberger groep en bouwt in Nederland aan een portfolio gerenommeerde merken binnen gedistilleerd, waaronder Amarula, Pallini en Ouzo12. En daarnaast wijn, waaronder Torres, Trimbach, Gallo en Louis Roederer. De geschiedenis van Stolichnaya begon in 1938 toen het recept ontwikkeld werd. Pas in 1943 werd de massaproductie opgestart waarna het merk in 1954 internationaal geïntroduceerd werd. Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie volgde een jarenlange strijd om de merkenrechten, voor de Benelux zijn deze rechten in 2015 toegewezen aan het Russische staatsbedrijf FKP waarmee de originele Stolichnaya vodka na 25 jaar weer beschikbaar was in de Benelux.
(PvWK)
Hieronder: Stolichnaya vodka 2007 ad
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Trimbach
- activiteiten
- Bart Gijtenbeek
- Louis Roederer
- Stolichnaya
- Gallo
- distributeur
- P van Plaats
- Stolichnaya
- marketing
- verheugd
- sales
- distributie
- nieuw
- bedrijf
- Torres
- Walraven Sax
- uitbreiding
- vandaag
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




