Walraven Sax nieuwe distributeur Stolichnaya
- Food-en-retail
- 28 jan 2020 @ 08:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieKlanten
- 28 jan 2020 @ 08:15
- Peter van Woensel Kooy
Walraven Sax heeft vandaag aangekondigd de nieuwe distributeur te worden voor Stolichnaya binnen de Benelux. Per 1 februari 2020 zal het bedrijf de marketing en sales activiteiten gaan verzorgen voor de merken Stolichnaya en Moskovskaya.
Algemeen directeur Bart Gijtenbeek is verheugd met deze uitbreiding van de distributie, dus de P van Plaats uit de marketingmix: 'Stolichnaya is een sterk merk met een bijzondere geschiedenis en daarmee een mooie toevoeging aan ons spiritsportfolio. Wij zijn dan ook erg trots op de keuze van Stolichnaya voor Walraven Sax.'
Oude huizen
Walraven Sax is opgericht in 1823 en daarmee één van de oudste distributeurs voor gedistilleerd en wijn in de Nederlandse markt. Vandaag de dag is Walraven Sax onderdeel van de internationale Schlumberger groep en bouwt in Nederland aan een portfolio gerenommeerde merken binnen gedistilleerd, waaronder Amarula, Pallini en Ouzo12. En daarnaast wijn, waaronder Torres, Trimbach, Gallo en Louis Roederer. De geschiedenis van Stolichnaya begon in 1938 toen het recept ontwikkeld werd. Pas in 1943 werd de massaproductie opgestart waarna het merk in 1954 internationaal geïntroduceerd werd. Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie volgde een jarenlange strijd om de merkenrechten, voor de Benelux zijn deze rechten in 2015 toegewezen aan het Russische staatsbedrijf FKP waarmee de originele Stolichnaya vodka na 25 jaar weer beschikbaar was in de Benelux.
(PvWK)
Hieronder: Stolichnaya vodka 2007 ad
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Trimbach
- activiteiten
- vandaag
- P van Plaats
- Walraven Sax
- Torres
- distributeur
- Gallo
- sales
- distributie
- verheugd
- Stolichnaya
- Louis Roederer
- bedrijf
- nieuw
- Bart Gijtenbeek
- marketing
- Stolichnaya
- uitbreiding
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Peulvruchten centraal bij Albert... 10-02-2025
- Lidl en Vrumona winnaars eerste... 10-02-2025
- Jacky van Dijk van Pringles: 'Focus... 10-02-2025
- [onderzoek] Gemak en nabijheid... 06-02-2025
- Droste-effect mogelijk ten einde05-02-2025
- 'Nederlandse eiwittransitie kan en... 05-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day