Walraven Sax nieuwe distributeur Stolichnaya

Walraven Sax nieuwe distributeur Stolichnaya
  • Food-en-retail
  • 28 jan 2020 @ 08:15
  • 10976 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieKlanten

Walraven Sax heeft vandaag aangekondigd de nieuwe distributeur te worden voor Stolichnaya binnen de Benelux. Per 1 februari 2020 zal het bedrijf de marketing en sales activiteiten gaan verzorgen voor de merken Stolichnaya en Moskovskaya.

Algemeen directeur Bart Gijtenbeek is verheugd met deze uitbreiding van de distributie, dus de P van Plaats uit de marketingmix: 'Stolichnaya is een sterk merk met een bijzondere geschiedenis en daarmee een mooie toevoeging aan ons spiritsportfolio. Wij zijn dan ook erg trots op de keuze van Stolichnaya voor Walraven Sax.'

Oude huizen
Walraven Sax is opgericht in 1823 en daarmee één van de oudste distributeurs voor gedistilleerd en wijn in de Nederlandse markt. Vandaag de dag is Walraven Sax onderdeel van de internationale Schlumberger groep en bouwt in Nederland aan een portfolio gerenommeerde merken binnen gedistilleerd, waaronder Amarula, Pallini en Ouzo12. En daarnaast wijn, waaronder Torres, Trimbach, Gallo en Louis Roederer. De geschiedenis van Stolichnaya begon in 1938 toen het recept ontwikkeld werd. Pas in 1943 werd de massaproductie opgestart waarna het merk in 1954 internationaal geïntroduceerd werd. Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie volgde een jarenlange strijd om de merkenrechten, voor de Benelux zijn deze rechten in 2015 toegewezen aan het Russische staatsbedrijf FKP waarmee de originele Stolichnaya vodka na 25 jaar weer beschikbaar was in de Benelux.
(PvWK)

Hieronder: Stolichnaya vodka 2007 ad



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken