Statiegeldopbrengst houdt de wereld van ouderen groot
- Food-en-retail
- 14 mei 2020 @ 09:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 14 mei 2020 @ 09:13
- Peter van Woensel Kooy
Samen naar het strand of een leuk museum bezoeken, is voor veel ouderen zeker tijdens de pandemie niet vanzelfsprekend. Het Nationaal Ouderenfonds is daarom erg blij met de zevende statiegeldactie van Dirk van den Broek.
De opbrengst gaat naar het programma Schrijfmaatje van het Ouderenfonds, wat waardevol contact op afstand promoot. Veel ouderen hebben verminderd contact met hun dierbaren door de effecten van corona. Een kaartje, tekening of brief in de bus is daarom nu extra waardevol.
Betrokken bij ouderen
Klanten van Dirk konden van 9 maart t/m zaterdag 18 april 2020 hun statiegeldbonnen doneren aan het Nationaal Ouderenfonds en dat leverde € 33.175,37 op. Deze opbrengst laat zien dat ook ten tijden van het coronavirus de supermarktketen en haar klanten bereid zijn ouderen te ondersteunen. Met het geld steekt het Ouderenfonds ouderen via Schrijfmaatje een extra hart onder de riem.
Marcel Huizing, directeur Dirk: 'In deze bijzondere tijden moeten we voor elkaar zorgen. Ook voor onze ouderen. Ik vind het fijn dat de klanten van Dirk er ook zo over denken en hun statiegeld hebben gedoneerd. Zo zorgen we ervoor dat onze ouderen ook dat stukje contact houden met hun dierbaren.'
(PvWK, foto: Dirk)
Over het Nationaal Ouderenfonds
'Het Nationaal Ouderenfonds zet zich samen met bedrijven en instanties, overheden, donateurs, ambassadeurs, vrijwilligers en medewerkers in voor de samenleving waarin iedere oudere zijn of haar leven leidt zoals hij of zij dat wenst. Onze activiteiten zijn uitnodigend, laagdrempelig en altijd gericht op ontmoeting. Zo helpen wij ouderen in beweging te komen en sociaal actief te blijven. Want: ouder worden doe je samen!'
(bron: NOF)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- corona
- actie
- statiegeld
- Het Nationaal Ouderenfonds
- museum
- strand
- Dirk van den Broek
- mvo
- blij
- retail
- Dirk
- pandemie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes