KFC lanceert United by the Bucket

- Food-en-retail
- 14 sep 2020 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 14 sep 2020 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
KFC lanceert op 14 september United by the Bucket. Met deze campagne laat de fastfoodketen zien dat iedereen - ongeacht iemands achtergrond - welkom is als gast en als werknemer. KFC brengt mensen samen - een 'bucket' eet je immers niet alleen.
De nieuwe campagne die vandaag live gaat laat volgens het foodmerk zien waar KFC al jaren voor staat: 'iedereen is welkom of - zoals oprichter Colonel Sanders zou zeggen - er is voor iedereen plek aan tafel.' De United by the Bucket campagne bestaat uit film, online, social, out of home en employer branding.
United by the Bucket is een ode aan diversiteit, in de breedste zin van het woord. De werknemers van KFC hebben verschillende achtergronden en in totaal meer dan negentig nationaliteiten. Colonel Sanders bracht vanaf dag één vrachtwagenchauffeurs en miljonairs samen aan tafel - een bucket (beker waarin de kip wordt geserveerd, red.) brengt mensen dichter bij elkaar. De nieuwe campagne sluit volledig aan op die gedachte. Trix van der Vleuten, Chief Marketing Officer KFC Northern Europe: 'United by the Bucket laat op een eigentijdse manier zien waar wij als KFC voor staan: Always Original - in onze producten en in onze teams. Wij moedigen mensen aan hun achtergrond, talenten en persoonlijke verhaal als kracht te zien en die in te zetten voor het team, de gasten en de samenleving. Als je diversiteit kan omzetten in inclusiviteit zorgt dit voor saamhorigheid en eenheid. Dat willen wij met deze campagne laten zien.'
'Originals who want to do good'
In de campagne figureren mensen die verschillende thema's aan de kaak stellen en - op grote of kleine schaal - een bijdrage aan de samenleving willen leveren. Fashion designer Jimmy Paul zoomt in op gendersinclusiviteit, voormalig nachtburgemeester van Amsterdam Shamiro op een divers nachtleven en stuntvrouw Saskia Neville op stereotyperingen rondom (stunt)vrouwen. Ook KFC-medewerkers, zoals Mohammed Darabyou uit Amsterdam-Noord, spelen mee in de commercial. Mohammed begon jaren geleden zonder diploma's met het marineren van kip in de KFC-keuken, greep de vele kansen die hij bij de fastfoodketen kreeg met beide handen aan en runt inmiddels twee restaurants in Noord-Holland. De Friese muzikant Joost Klein maakte de track voor de commercial. Hij is origineel en durft zichzelf te zijn. Zijn toon en humor passen bij de sfeer van de film. Acteur Martijn van Eijzeren (ook bekend als Stuntkabouter) is onderdeel van zijn squad en speelt als creatieve maker ook een rol in de campagne.
Origineel regisseursduo
Het jonge talent Teddy Cherim vormt samen met award winning regisseur Ismaël ten Heuvel het regisseursduo van deze commercial. De twee vullen elkaar goed aan: Ten Heuvel is een pure reclamemaker met veel emotie en Cherim voegt straatcultuur en humor toe aan de film. Over Teddy en een aantal hoofdrolspelers in de commercial zijn specialebackstories gemaakt waarin goed naar voren komt wie zij zijn en wat hen zo bijzonder maakt.
Echt verhaal
De campagne is bedacht door Cloudfactory. Sandrine Le Goff, creative partner van Cloudfactory: 'Onze strategie voor de United by the Bucket campagne is gebaseerd op huidige zeitgeist en de bijzondere mix van de medewerkers en consumenten van KFC. Met Trix, Ismaël, Teddy en KFC medewerkers creëerden we een hedendaags verhaal. Een verhaal over hoe alle 'originals' zelfverzekerd genoeg zijn om hun originaliteit met anderen te delen, samengebracht rondom een bucket, het icoon van foodsharing in de straatcultuur.' Jessica Kersten, creative director en mede-oprichter van Cloudfactory, vult aan: 'Deze campagne is gemaakt door 'originals' voor 'originals'. Van Jimmy Paul's styling tot de handgemaakte props door Cloudfactory en Pink Rabbit, van de muziek en tekst van Joost Klein tot de cinematografie van Daan Bukman. We zijn super trots op deze samenwerking.'
(PvWK)
BEKIJK DE NIEUWE FILM HIER of zie het venster hieronder.
Vanmiddag uitgebreid interview met Trix van der Vleuten, Chief Marketing Officer KFC Northern Europe op MarketingTribune.nl
Credits Commercial:
Opdrachtgever: KFC Nederland
Creative agency - Cloudfactory
Creative Directors - Jessica Kersten en Sandrine Le Goff
Creatives - Vincent Versluis en Florian Hollander
Prop Designer - Jord Beets
Account Directors - Michelle Bertens en Steven Beukers
Producer - Souraya El-Far; Print Producer - Saffron Pape
Strategy Planner - Diana Machado
Trendwatching - Wolves & Birds
Assistant Producer Backstories - Andi Bodnar
Director & Editor Backstories - Obi Mgbado
Supervising Director - Ismael ten Heuvel
Executive Director - Teddy Cherim
Production Company - PinkRabbit
Executive Producer - Mireille Lampe
Producer - Niels Visser
DOP - Daan Bukman
Edit - MRTN Team
VFX - Storm Post Production
Colorist - Remi Lindenhovius;
Illustrator Anime - Rick Donovan
Music - Teun de Kruif (Tantu Beats)
Lyrics - Joost Klein
Employer branding:
Creative Agency - Truus
Managing Director - Japie Stoppelenburg
Creative Director - Ana Mendez
Creative - Fenna Hibma
Over KFC Nederland
'KFC Nederland is onderdeel van KFC Northern Europe. In Nederland zijn er nu 76 restaurants. Iedere dag wordt de kip door de KFC-koks vers bereid. Nog steeds naar het originele recept uit 1939 van oprichter Colonel Harland Sanders. Naast de focus op het product en het verder uitbreiden van het aantal restaurants, is er in de bedrijfsvoering veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van alle medewerkers.'
(bron: KFC NL)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Chief Marketing Officer
- Northern Europe
- personeel
- KFC
- marketing
- diversity
- food
- bucket
- Trix van der Vleuten
- KFC
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hertog Jan lanceert nieuw bier met tijd als hoofdingrediënt
- Look-a-like als autokoper
- Lidl verlaagt structureel de prijzen van vezelrijke producten
- [winkeldiefstal] Action staakt zelfscankassa in sommige filialen
- Consumentenbond: Prijsverschil met Dirk gemiddeld 11 procent...
- Fast Fruit ambieert leiderschap binnen vriesversfruit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Monitor Consumentengedrag: eerst de... 07-06-2023
- Sal Meyer terug in Amstelveen07-06-2023
- [onderzoek] Voordeelverpakkingen... 07-06-2023
- Van Veen: 'Jumbo moet nog goedkoper... 06-06-2023
- PLMA 2023 Trade Show voorspelt dit... 06-06-2023
- Hertog Jan lanceert nieuw bier met... 05-06-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres