HappySoaps opent eerste plasticvrije cosmeticawinkel

HappySoaps opent eerste plasticvrije cosmeticawinkel
  • Food-en-retail
  • 24 mrt 2021 @ 06:49
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

HappySoaps heeft de eerste plasticvrije pop-up cosmeticawinkel van Nederland geopend. De winkel die via de Jumbo Foodmarkt aan de Boumaboulevard in Groningen is te bereiken, bevat de complete plasticvrije cosmeticalijn van HappySoaps.

Van Shampoo Bars, Gezichtsreiniger Bars, Deodorant tot Shaving Bars. Allemaal vrij van microplastics en ook niet in plastic verpakt. Het jonge plasticvrije cosmeticamerk wil met deze tijdelijke winkel voor het eerst in Nederland consumenten een plasticvrij verzorgingsproduct bieden. 
 
Marco Koers, oprichter van HappySoaps: ‘We zijn enorm trots dat we nu een eigen pop-up winkel hebben. Op dit moment verkopen we duizenden ‘Bars' via onze eigen website en via tussenhandel. Een winkel stond al een tijdje op onze verlanglijst. Wij denken dat de Nederlandse consument dolgraag ‘plasticvrijer' wil leven. Maar dan moet die kans wel geboden worden. Met deze winkel bewijzen we dat dat kan.' 

Grotere ambitie
Koers: ‘Op dit moment bekijken we goed of we onze distributiestrategie verder willen vervolmaken. Dat kan door uitbreiding van onze tussenhandel. Vandaag de dag liggen onze producten al bij ruim 750 gespecialiseerde cosmetica- en cadeauwinkels en zelfstandige supermarkten. Maar we zijn ook in gesprek met de drogisterijen en de landelijke supermarktketens. Ons doel is namelijk om de consument te bewegen zo min mogelijk cosmetica te kopen waar microplastics inzitten of die in plastic zijn verpakt. De komende maanden willen we eens kijken hoe consumenten reageren op onze pop-up winkel en onze producten als ze een goed overzicht hebben van de gehele breedte en diepte van onze productlijn. De ervaring in de winkel moet ook de gesprekken met mogelijke extra distributie outlets vergemakkelijken. Wij zijn van mening dat onze producten interessant zijn voor de grotere spelers. Plasticvrij is namelijk een groeimarkt. Al meer dan 60.000 consumenten kopen regelmatig onze producten.'

Handgemaakt in Nederland met liefde
Alle producten van HappySoaps worden liefdevol met de hand gemaakt in Nederland. We hebben bewust gekozen voor productie in Nederland, omdat we het belangrijk vinden om onze CO2-voetdruk zo klein mogelijk te houden door onnodige reiskilometers te vermijden. Door het in Nederland te produceren weten we ook precies welke ingrediënten in onze producten zitten.
 
De inventaris in de Groningse winkel vertegenwoordigt ongeveer 12.000 plastic flessen waar normaal shampoo, conditioner of andere cosmeticaproducten in zijn verpakt. HappySoaps is Beauty Angel partner van de Plastic Soup Foundation, meldt het cosmeticamerk nog.
(PvWK)
 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken