Just Eat Takeaway wil boodschappen gaan bezorgen
- Food-en-retail
- 16 apr 2021 @ 11:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingDistributie
- 16 apr 2021 @ 11:27
- Peter van Woensel Kooy
Just Eat Takeaway.com, JET voor intimi, wil naast maaltijden uit restaurants nu ook boodschappen thuisbezorgen. JET draaide dankzij de pandemie een goed jaar, maar voelt de druk van concurrenten zoals de flitsbezorgers van Gorillas nu wel toenemen.
Volgens JET worden tests uitgevoerd om te zien of het maaltijdbestelbedrijf ook levensmiddelen kan gaan leveren. Andrew Kenny, directeur van de Britse tak van JET, zegt volgens RetailRadar te kijken naar de mogelijkheden om het bedrijf voor supermarkten te laten leveren.
Boodschappenbezorging is lucratiever
'Er zijn twijfels of boodschappenbezorging rendabel is. Tegelijkertijd is de markt voor boodschappenbezorging overvol.
Ook de buitenlandse flitsbezorgers als Getir, Flink en Gorillas die beloven binnen 10 minuten boodschappen thuis af te leveren, mengen zich in de strijd om marktaandeel op de online boodschappenmarkt. De drie beschikken over miljoenenbudgetten om wereldwijd fors uit te kunnen breiden.' Gorillas-baas Kagan Sumer liet recent in de Financial Times weten dat het bezorgen van boodschappen ‘veel winstgevender’ is dan van horecamaaltijden. De doorsnee waarde van een pakket boodschappen ligt volgens hem tussen 20% en 40% hoger dan een maaltijd bezorgd tijdens spitsuur. Lees ook: Flitsbezorging maakt pijlsnelle opmars.
(bronnen: RetailRadar, FT, MT; foto: Cottonbro / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- supermarkten
- RetailRadar
- distributie
- ndrew Kenny
- retail
- merk
- mogelijkheden
- Getir
- buitenland
- Flink
- bedrijf
- JET
- directeur
- flitsbezorgers
- markt
- Just Eat Takeaway
- boodschappenbezorging
- Gorillas
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management