Chuck Studios ontwikkelt voor Blue Band nieuwe Culinaire Identiteit

Chuck Studios ontwikkelt voor Blue Band nieuwe Culinaire Identiteit
  • Food-en-retail
  • 18 mei 2021 @ 08:00
  • 7967 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Bureau Chuck Studios, een internationaal werkende food advertising specialist, is gevraagd om een nieuwe 'Culinaire Identiteit'te ontwikkelen voor Blue Band, uit het portfolio van Upfield.

Upfield, het bedrijf achter de plant-based spreads, heeft behoefte aan een duidelijk en consistent playbook rondom het in beeld brengen van haar producten en vertrouwt dit werk toe aan Chuck Studios dat naast haar productiewerkzaamheden steeds meer strategische diensten aanbiedt.

Een 'Culinaire Identiteit' is volgens Chuck Studios een effectieve manier voor food brands om voedsel tot een distinctive brand asset te maken. Het biedt merken een set van regels die vertelt hoe voedsel eruit ziet in reclames, maar ook hoe voedsel beweegt en in welke wereld het leeft - allemaal met als doel om heldere en onmiddellijke merkassociaties op te roepen. Het is een van de grootste blind spots in food marketing vandaag de dag.

Een van de uitdagingen voor Blue Band, dat al sinds 1923 niet meer van de ontbijttafels van Nederlandse gezinnen weg te denken is, is dat margarine vaak alleen maar wordt gezien als plaksel voor andere ingrediënten, terwijl het essentiële vetten en vitamines bevat. Chuck Studios zal onderzoeken en adviseren hoe deze boodschap het beste in beeld kan worden overgebracht onder meer door - letterlijk - op de stoel van kinderen te gaan zitten en te kijken wat er gebeurt.

Paula Jentjens, senior Marketing Manager Blue Band: 'Blue Band is al jaren een geliefd merk onder ouders met opgroeiende kinderen. Het merk voelt vertrouwd, en binnen dat kader moeten we gaan zoeken naar manieren om nieuwe verhalen te vertellen. Chuck Studios begrijpt waar we heen willen. We hebben ontzettend veel vertrouwen in deze samenwerking.'

Olaf van Gerwen (foto boven), global creative director van Chuck Studios: 'Het blauwe strikje is natuurlijk een klassieker - of je het nou eet of niet, iedereen heeft er een gevoel bij. Dat is nogal een verantwoordelijkheid. Margarine kent duidelijke kaders: kleur en textuur staan vast, gebruik is ook al duidelijk. De uitdaging is om te zoeken naar het onderscheidend vermogen en om dat in een beeldtaal te  vangen en een set regels op te stellen waarmee een merk verder kan. Prachtige klus.'
(PvWK)

Over Chuck Studios
'Chuck Studios is het eerste wereldwijde creatieve productie bedrijf gespecialiseerd in food. Het bedrijf helpt merken over de hele wereld om hun Culinaire Identiteit te visualiseren. Met behulp van hun specialistische kennis op het gebied van voedselgerichte film- en fotografieproductie in combinatie met strategische capaciteiten, maakt het team hoogwaardige content voor merken als McDonald's, KFC, Unilever, Campina, Kraft Heinz, Jacobs Douwe Egberts en Heineken. Chuck Studios heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam met vestigingen in Moskou, Londen en Los Angeles.'

(bron: CS)

 

Meer info over Blue Band vind je hier

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken