Aldi, Jumbo en Lidl boosten tv-bestedingen in Q1&2/21
- Food-en-retail
- 2 sep 2021 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - TelevisieRetail
- 2 sep 2021 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Nederlandse retailers hebben in het eerste halfjaar van 2021 fors meer uitgegeven aan televisiereclame, blijkt uit cijfers van bureau Screenforce.
Jumbo geeft nu het meest uit aan tv-reclame. Het familiebedrijf gaf in de eerste helft van dit jaar €47,4 miljoen uit aan televisiereclame, tegen €20,7 miljoen in 2020. De uitgaven van Jumbo liggen ook een stuk hoger dan in 2019, toen de formule voor €29 miljoen aan televisiereclame uitzond, constateert Distrifood op basis van de verse cijfers. Albert Heijn is de nummer twee, maar heeft de bestedingen ten opzichte van vorig jaar maar bescheiden opgevoerd. De marktleider gaf in de eerste zes maanden van 2020 €35 miljoen uit en heeft hier nu €600.000 aan toegevoegd. Lidl geeft 43 procent meer uit, Aldi schiet uit niets naar €25,5 miljoen. Plus gaf 38 procent meer uit naar €13,5 miljoen. Coop vormt de uitzondering onder de Nederlandse supermarkten. De formule besteedde juist iets minder aan televisiereclame, van €12,0 naar €11,8 miljoen. Van alle retailers heeft Jumbo overigens ook het meeste geld besteed aan reclame rondom het Europees Kampioenschap voetbal en de sportzomer, zo blijkt uit de cijfers. Lees hier verder.
(bronnen: Screenforce en Distrifood, foto: Cottonbro / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing