Aldi, Jumbo en Lidl boosten tv-bestedingen in Q1&2/21

Aldi, Jumbo en Lidl boosten tv-bestedingen in Q1&2/21
  • Food-en-retail
  • 2 sep 2021 @ 08:30
  • 23299 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • TelevisieRetail

Nederlandse retailers hebben in het eerste halfjaar van 2021 fors meer uitgegeven aan televisiereclame, blijkt uit cijfers van bureau Screenforce.

Jumbo geeft nu het meest uit aan tv-reclame. Het familiebedrijf gaf in de eerste helft van dit jaar €47,4 miljoen uit aan televisiereclame, tegen €20,7 miljoen in 2020. De uitgaven van Jumbo liggen ook een stuk hoger dan in 2019, toen de formule voor €29 miljoen aan televisiereclame uitzond, constateert Distrifood op basis van de verse cijfers. Albert Heijn is de nummer twee, maar heeft de bestedingen ten opzichte van vorig jaar maar bescheiden opgevoerd. De marktleider gaf in de eerste zes maanden van 2020 €35 miljoen uit en heeft hier nu €600.000 aan toegevoegd. Lidl geeft 43 procent meer uit, Aldi schiet uit niets naar €25,5 miljoen. Plus gaf 38 procent meer uit naar €13,5 miljoen. Coop vormt de uitzondering onder de Nederlandse supermarkten. De formule besteedde juist iets minder aan televisiereclame, van €12,0 naar €11,8 miljoen. Van alle retailers heeft Jumbo overigens ook het meeste geld besteed aan reclame rondom het Europees Kampioenschap voetbal en de sportzomer, zo blijkt uit de cijfers. Lees hier verder.
(bronnen: Screenforce en Distrifood, foto: Cottonbro / Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken