Fisherman's Friend introduceert Good Stuff
- Food-en-retail
- 22 nov 2021 @ 11:23
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 nov 2021 @ 11:23
- Sjaak Hoogkamer
Met het thema Good Stuff is Strong Stuff gaat Fisherman’s Friend van start met een landelijke tv-campagne en online video’s. In outdoor over Nederland en op social ‘communiceert het merk de sterke en goede kracht van het product.
In de commercial zien we een man die gaat vissen. Hij heeft al snel flink beet. Met kokende molen en vastberadenheid gaat hij het gevecht aan om de vis binnen te halen. Al duurt het weken… Aanstormende toeschouwers en dagjesmensen komen kijken en zelfs een tv-crew komt langs om verslag te doen van dit epische gevecht met de natuurelementen. Zijn karakter, versterkt door een Fisherman’s Friend, weet hem optimistisch staande te houden… tot het einde aan toe.
De competitie is groot, dus een onderscheidend en sterk geluid is belangrijk.
Joost van de Sande, Marketing Manager Concorp: ‘De categorie adem & keelverzorgers trekt weer stevig aan en we willen dit momentum aangrijpen om een nieuwe campagne te lanceren. De competitie is groot, dus een onderscheidend en sterk geluid is belangrijk. Vanuit de intern ontwikkelde merkstrategie hebben we gekozen om de merkkracht van Fisherman’s Friend te omarmen. We hebben het bureau Here gevraagd hier een creatief concept op te ontwikkelen waarmee we het merk vertrouwd nieuw neerzetten.’
Fisherman’s Friend dateert van 1865 om Engelse vissers op zee tegen de kou en wind te beschermen die voor keelpijn zorgde. Een papieren zakje met lozenges, geproduceerd in het Engelse plaatsje Fleetwood waar het bedrijf nog altijd gevestigd is. Het product, inmiddels verkrijgbaar in 120 landen, is in de basis hetzelfde gebleven, al werkt het merk naar eigen zeggen ‘hard aan sustainability en zal daar in 2022 grote stappen in zetten.’
John de Vries, Founder en Creative Director bij Here. ‘Je kan wel stellen dat het een kracht is van het merk om trouw te blijven aan zichzelf: de heritage, de verpakking, de sterke merkuitstraling en de sterke smaak. De Noordster boven een zee van hetzelfde. En dat is voor de nieuwe campagne dan ook het creatieve concept geworden. Alles wat Fisherman's Friend doet is sterk, want sterk is een synoniem voor goed binnen de filosofie van het merk. Met de nieuwe regel Strong Stuff is Good Stuff gaan we de betekenis van mentale kracht positief uitvergroten en versterken.’
CREDITS
Klant: Fisherman’s Friend
Verantwoordelijk: Joost van de Sande, Gijs ten Buuren (the Valley)
Creative Agency: Here.
Concept & Creatie: John de Vries, Scott Smith
Account: Willemijn Reuvers
Agency producer: Marcel Ossendrijver
Production Company: hazazaH
Regisseur: Rob Lücker
Producer:Jeroen van den Idsert, Robert Roosenstein, Ushani Karunadasa
D.O.P.: Jeroen de Bruin
Offline Editing: Patrick Schönewille
Music: Remus Ockels
Fotografie: Marije Kuiper
Animatie: Animate the World
Post Production: The Compound, Swaen Nouwen
Supervision: Koen van Someren Greve, Daniël Falkenhagen
Grading: Glassworks Amsterdam, Jamie McCubbin
Colourist: Scott Harris
Soundstudio: Wave Studios Amsterdam, Michael Hoogdorp
Soundesign & Mix: Archie Presley
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes