Fisherman's Friend introduceert Good Stuff

  • Food-en-retail
  • 22 nov 2021 @ 11:23
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met het thema Good Stuff is Strong Stuff gaat Fisherman’s Friend van start met een landelijke tv-campagne en online video’s. In outdoor over Nederland en op social ‘communiceert het merk de sterke en goede kracht van het product.

In de commercial zien we een man die gaat vissen. Hij heeft al snel flink beet. Met kokende molen en vastberadenheid gaat hij het gevecht aan om de vis binnen te halen. Al duurt het weken… Aanstormende toeschouwers en dagjesmensen komen kijken en zelfs een tv-crew komt langs om verslag te doen van dit epische gevecht met de natuurelementen. Zijn karakter, versterkt door een Fisherman’s Friend, weet hem optimistisch staande te houden… tot het einde aan toe.

De competitie is groot, dus een onderscheidend en sterk geluid is belangrijk.

Joost van de Sande, Marketing Manager Concorp: ‘De categorie adem & keelverzorgers trekt weer stevig aan en we willen dit momentum aangrijpen om een nieuwe campagne te lanceren. De competitie is groot, dus een onderscheidend en sterk geluid is belangrijk. Vanuit de intern ontwikkelde merkstrategie hebben we gekozen om de merkkracht van Fisherman’s Friend te omarmen. We hebben het bureau Here gevraagd hier een creatief concept op te ontwikkelen waarmee we het merk vertrouwd nieuw neerzetten.’

Fisherman’s Friend dateert van 1865 om Engelse vissers op zee tegen de kou en wind te beschermen die voor keelpijn zorgde. Een papieren zakje met lozenges, geproduceerd in het Engelse plaatsje Fleetwood waar het bedrijf nog altijd gevestigd is. Het product, inmiddels verkrijgbaar in 120 landen, is in de basis hetzelfde gebleven, ­al werkt het merk naar eigen zeggen ‘hard aan sustainability en zal daar in 2022 grote stappen in zetten.’

John de Vries, Founder en Creative Director bij Here. ‘Je kan wel stellen dat het een kracht is van het merk om trouw te blijven aan zichzelf: de heritage, de verpakking, de sterke merkuitstraling en de sterke smaak. De Noordster boven een zee van hetzelfde. En dat is voor de nieuwe campagne dan ook het creatieve concept geworden. Alles wat Fisherman's Friend doet is sterk, want sterk is een synoniem voor goed binnen de filosofie van het merk. Met de nieuwe regel Strong Stuff is Good Stuff gaan we de betekenis van mentale kracht positief uitvergroten en versterken.’

CREDITS

Klant: Fisherman’s Friend

Verantwoordelijk: Joost van de Sande, Gijs ten Buuren (the Valley)

Creative Agency: Here.

Concept & Creatie: John de Vries, Scott Smith

Account: Willemijn Reuvers

Agency producer: Marcel Ossendrijver

Production Company: hazazaH

Regisseur: Rob Lücker

Producer:Jeroen van den Idsert, Robert Roosenstein, Ushani Karunadasa

D.O.P.: Jeroen de Bruin

Offline Editing: Patrick Schönewille

Music: Remus Ockels

Fotografie: Marije Kuiper

Animatie: Animate the World

Post Production: The Compound, Swaen Nouwen

Supervision: Koen van Someren Greve, Daniël Falkenhagen

Grading: Glassworks Amsterdam, Jamie McCubbin

Colourist: Scott Harris

Soundstudio: Wave Studios Amsterdam, Michael Hoogdorp

Soundesign & Mix: Archie Presley



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken