Ex-Lidl managers lanceren veganistisch voedingsmerk

  • Food-en-retail
  • 22 feb 2022 @ 09:02
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Innovatie

Vier voormalige Lidl-managers hebben in Duitsland een veganistisch voedingsmerk gelanceerd: The VGN. Het zelfverklaarde doel is het leidend merk te worden in deze branche.

De voormalige Lidl-managers Jürgen Achenbach, Martin Hesse, Alexander Wilczek en Dieter Lamprecht willen dat het merk dicht bij de klanten en hun behoeften staan ​​door een opvallende aanwezigheid op sociale media en ook overtuigen met een duidelijke houding in hun communicatie.

Het eerste veganistische product is 'The Original' - een vers, vloeibaar alternatief voor hele eieren gemaakt van tuinbonenproteïne, dat direct uit het gekoelde schap 'klaar voor gebruik' voor de pan kan worden gebruikt als roerei of bij het bakken en koken recepten. De inhoud van een fles van 300 ml komt overeen met ongeveer zes eieren.

Twee procent van de netto-omzet wordt gedoneerd aan de Bioland Foundation voor projecten ter bevordering van duurzame, binnenlandse landbouw.

Ryan Baij

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken