Roderick van den Brink van Vrumona over de kracht van cultuur en internal branding

Roderick van den Brink van Vrumona over de kracht van cultuur en internal branding
  • Food-en-retail
  • 13 jun 2022 @ 08:00
  • 16141 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Roderick van den Brink is Account Director Superunie bij Vrumona (Heineken). Tijdens Nima Marketing Day 2022 spreekt hij over de kracht van cultuur en internal branding. Een korte kennismaking.

Van den Brink heeft een brede commerciële ervaring met verschillende sales-, trademarketing- en marketingrollen bij Heineken en Vrumona. Hij gelooft dat de basis voor succes ligt bij mensen die vanuit gemeenschappelijke waarden aan eenzelfde doel werken. Hij is daarom ook het afgelopen jaar verantwoordelijk geweest voor de coördinatie van de cultuurtransitie bij Vrumona. Tijdens Nima Marketing Day 2022 spreekt hij over de kracht van cultuur en internal branding. ‘Er is steeds meer aandacht voor de kracht van een duidelijke, sterke en gedragen cultuur bij bedrijven. Zeker in deze roerige tijden is het belangrijk dat werknemers zich thuis en met elkaar verbonden voelen. Bij Vrumona was er een verandering nodig, maar hoe verander je een cultuur? Wat is de rol van internal branding hierin?’

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Door kennis te delen hoeven we minder vaak het wiel zelf opnieuw uit te vinden. Ik leer ook het meeste van anderen en als ook maar één iemand geïnspireerd is na mijn presentatie om bij zijn/haar bedrijf ook een dergelijk cultuurtraject te starten, is dat al prachtige uitkomst.’

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Uiteindelijk willen we allemaal de consument raken met mooie verhalen en fantastische producten. Door kennis te delen kunnen we dit met zijn allen nog beter doen, waar zowel de consument als de verschillende bedrijven baat bij hebben.’

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Dat een gezonde cultuur essentieel is voor een bedrijf en dat het belangrijk is om dit actief vorm te geven. Zorg dat de input van werknemers centraal staat, dat er commitment is door alle lagen heen en heb een lange adem. Ook bij een cultuurtransitie en internal branding-trajecten gelden de fundamentele marketingprincipes.’

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de spotlights. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop vandaag nog je kaartje! Ook Nima-leden kunnen zich nog gratis aanmelden! Als je Nima Member bent, heb je via Nima een kortingscode ontvangen om een gratis kaart aan te schaffen door deze code bij de betalingsopties in te voeren. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact op met Nima via members@nima.nl.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken