Marcus Polman draagt Culiperslunch over aan Pitch PR

  • Food-en-retail
  • 31 aug 2022 @ 08:42
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementFoodMarketing

Ook in 2022 wordt er weer een 'Culiperslunch' georganiseerd. De dertiende editie betekent eveneens het afscheid van oprichter Marcus Polman.

Tijdens dit besloten (op accreditatie) event kunnen food-influencers, chefs, foodmarketeers en -journalisten netwerken en het laatste nieuws bespreken, ruiken en proeven. 

De Culiperslunch werd in 2009 voor het eerst georganiseerd door foodjournalist en foodondernemer Marcus Polman. Na zeven succesvolle edities werd het populaire media event een co-productie met Pitch PR. Vanaf komende editie 2022 draagt Polman de belangen 100% over aan Harriet Boekholt en Robert Verhoeven van Pitch PR. Marcus Polman: 'Ruim twaalf jaar geleden bedacht ik de Culiperslunch als jaarlijkse ‘meet and greet’ voor foodschrijvers en inspirerende foodmerken. Ik ben er supertrots op dat de Culiperslunch is uitgegroeid tot hét foodmedia-event van het jaar. Bij Pitch PR is mijn lovebaby in goede handen. Als het nummer 1 PR-bureau voor foods, drinks en hospitality begrijpen zij de food-en mediawereld als geen ander.'

Relevant foodnieuws
Doelstelling is om A-merken, start ups en scale ups op het gebied van eten & drinken de gelegenheid te geven op eenvoudige wijze ‘live’ in contact te laten komen met A-list foodmedia en culinair journalisten. Niet alleen voor de deelnemende merken is dit aantrekkelijk. Ook voor de pers is het bijwonen van de Culiperslunch zeer interessant, zo blijkt uit de hoge opkomst. 'Media krijgen immers tijdens een compact en aantrekkelijk programma het relevante foodnieuws van 2022 gepresenteerd. Middels workshops, demo’s en proeverijen krijgt de pers de kans om de nieuwste producten te proeven, te ruiken en uit te proberen', zeggen Boekholt en Verhoeven. Deze dertiende worden nieuwe lanceringen van tientallen producten en aansprekende merken verwacht. 'Een duizelingwekkende mix van greasy, veggie, culi, gastro, snacky, vegan, umami, salami, vloeibaar, koud, warm, lauwwarm, met of zonder alcohol of een beetje.' Verslag volgt hier op MarketingTribune, platform Food & retail.

(PvWK, beeld lunch 2021 boven: Pitch PR)

Lees ook: [beeldverslag] Culi-perslunch 2021 verenigt foodmedia en toont innovatie

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken