Kluun lanceert nieuwe boek via TikTok

Kluun lanceert nieuwe boek via TikTok
  • Food-en-retail
  • 26 okt 2022 @ 08:39
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • VerdienmodellenCreatieStorytelling

'Help ik heb een puber' luidt de titel van de nieuwste creatie van Raymond van de Klundert, kortweg Kluun. Als schrijver met gevoel voor marketing boort hij het hoofdonderwerp (de puber, he/she) op innovatieve wijze aan.

Pubers zijn er in alle soorten en maten, maar één ding hebben ze gemeen: puberen zullen ze. 'Allemaal zullen ze hun grenzen opzoeken en hebben ze hun onzekerheden. En allemaal hebben ze ouders die in meer of mindere mate maar wat aanklooien. Om puberouders te behoeden voor al te veel kneuzingen onderweg, deelt Kluun in dit boek tips van experts en inzichten in het puberbestaan. Inzichten die hij zelf liever ook eerder had gehad', zegt Kluun zelf.

Puber-targeting
Dit boek is naar eigen zeggen een how to survive mijn puber en tegelijkertijd is het een ode aan pubers, 'de emotioneelste, gekste, levendigste, roekelooste, onzekerste, aandoenlijkste wezens die er bestaan.' Uiteraard zou Kluun (1964) Kluun niet zijn, wanneer de promotie niet op een onconventionele, aansprekende manier zou gaan. Zijn gevoel voor marketing (en uiteraard de gevoelige, rake content) maakten al van 'Komt een vrouw bij de dokter' behalve een bestseller ook een blockbuster in de bioscoopzaal. Daarna schreef hij De weduwnaar, DJ, Familieopstelling, Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, is keynote spreker en geeft schrijfcursussen.

Succesvol creatieve marketeer
Gevoel voor marketing en promotie komt niet helemaal uit de lucht vallen.Met zijn diploma op zak begon hij als verkoper bij de Gouden Gids en Neckermann. Maar hij wilde de reclamewereld in en nam ontslag, memoreert website Bredavandaag.nl in het artikel 'Ik was een luie, minimalistische student'. Hij ging aan de slag bij het succesvolle reclamebureau DDB. Later kreeg hij zijn eigen marketingbedrijf Project X.


Kluun bevoorraadt boekhandel Scheltema met de eerste druk van 'Help ik heb een puber'

Nieuw publiek voor boeken
Waarvan wij helemaal gecharmeerd zijn, is het nobele lees-offensief dat hij na de vliegende start van zijn schrijversloopbaan met zes andere schrijvers begon onder de naam Night Writers (klik hier) en dat jong volwassenen enthousiast maakt voor lezen. Met 'Help ik heb een puber' gaat hij nog een stap verder en richt hij zich tot pubers. Behalve de gebruikelijke gezellige rondjes langs boekhandels zoals Scheltema, horeca zoals de Rijnbar -beide in zijn ligplaats Amsterdam- en diverse leesclubs in den lande, benut de schrijver nu ook pubermedia zoals TikTok om een nieuw publiek aan te boren: de puber zelf! Zie de link hieronder naar de TikTok-film.
Kluun is vader van twee postpubers, een puber en twee stiefpubers. Het boek is onder andere via deze link te krijgen.
(PvWK)

Bekijk hier de TikTok-promofilm van Kluun

Lees ook: JONGERENICONEN 2022 - Ongeduld

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken