La Vie benut publieke muur van Straat Museum voor street art
- Food-en-retail
- 8 feb 2023 @ 08:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieFood
- 8 feb 2023 @ 08:49
- Peter van Woensel Kooy
Voor plantaardig vleesmerk La Vie, dat recent de aandacht trok met gedurfde en ludieke outdoorcampagnes in Nederland, ontwikkelde boutique branding agency Vengean een opvallend street art project.
Om extra aandacht te vragen voor de missie van La Vie, namelijk 'mensen met een glimlach te helpen evolueren van dierlijk vlees naar plantaardig vlees', werd op een publieke muur van de NDSM loods, aan de buitenzijde van het Straat Museum for street art Amsterdam, een graffiti muurschildering gerealiseerd door bekende street artists met als boodschap 'Ceci n’est pas un cochon*'.
Dit is een speelse verwijzing naar het beroemde olieverfschilderij 'La trahison des images' van de surrealistische Belgische kunstschilder René Magritte (onderschrift: ‘Ceci n’est pas une pipe’). De '*’ achter de Franse pay off verwijst naar het feit dat La Vie’s plantaardige bacon weliswaar geen varkensvlees betreft, maar wel net zo lekker is. Bovendien nodigde het gigantische kunstwerk uit tot participatie en voegden gedurende meerdere dagen diverse andere vega-sympathiserende street artists hun eigen teken van liefde toe voor 'een wereld met alles wat lekker is aan varkensvlees, zonder varken'.
Bekijk de aftermovie in het venster hieronder.
(PvWK)
Credits
Opdrachtgever: La Vie Foods
Creatie en strategie: Vengean
Mediabureau: Zuiver Media
Productie: Paint It Yellow
Locale commercial & brand partner: GreenPro International
Over La Vie
'Dankzij de gepatenteerde uitvinding van plantaardig vet en unieke, plantaardige vleesreceptuur, heeft het Franse La Vie zelfs de meest veeleisende fijnproevers voor zich gewonnen. Sinds de oprichting in September 2021 door Nicolas Schweitzer en Vincent Poulichet, ligt La Vie inmiddels bij alle grote retailers in de schappen. Nadat La Vie in korte tijd Frankrijk veroverde met haar opmerkelijke boodschap, wordt hard gewerkt aan de verdere uitrol van het merk in de rest van Europa, ism plantaardige foods distributeur GreenPro International. In januari 2022 kondigde La Vie een record series A investering aan van € 25 miljoen van investeringsfondsen en internationale sterren die zich inzetten voor behoud van de planeet en een duurzamere toekomst - waaronder Natalie Portman (actrice, regisseur, producent) en de CEO’s van Vinted, Blablacar en Back Market. Kijk voor meer informatie op: www.laviefoods.org.'
(bron: La Vie)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management