La Vie benut publieke muur van Straat Museum voor street art
- Food-en-retail
- 8 feb 2023 @ 08:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieFood
- 8 feb 2023 @ 08:49
- Peter van Woensel Kooy
Voor plantaardig vleesmerk La Vie, dat recent de aandacht trok met gedurfde en ludieke outdoorcampagnes in Nederland, ontwikkelde boutique branding agency Vengean een opvallend street art project.
Om extra aandacht te vragen voor de missie van La Vie, namelijk 'mensen met een glimlach te helpen evolueren van dierlijk vlees naar plantaardig vlees', werd op een publieke muur van de NDSM loods, aan de buitenzijde van het Straat Museum for street art Amsterdam, een graffiti muurschildering gerealiseerd door bekende street artists met als boodschap 'Ceci n’est pas un cochon*'.
Dit is een speelse verwijzing naar het beroemde olieverfschilderij 'La trahison des images' van de surrealistische Belgische kunstschilder René Magritte (onderschrift: ‘Ceci n’est pas une pipe’). De '*’ achter de Franse pay off verwijst naar het feit dat La Vie’s plantaardige bacon weliswaar geen varkensvlees betreft, maar wel net zo lekker is. Bovendien nodigde het gigantische kunstwerk uit tot participatie en voegden gedurende meerdere dagen diverse andere vega-sympathiserende street artists hun eigen teken van liefde toe voor 'een wereld met alles wat lekker is aan varkensvlees, zonder varken'.
Bekijk de aftermovie in het venster hieronder.
(PvWK)
Credits
Opdrachtgever: La Vie Foods
Creatie en strategie: Vengean
Mediabureau: Zuiver Media
Productie: Paint It Yellow
Locale commercial & brand partner: GreenPro International
Over La Vie
'Dankzij de gepatenteerde uitvinding van plantaardig vet en unieke, plantaardige vleesreceptuur, heeft het Franse La Vie zelfs de meest veeleisende fijnproevers voor zich gewonnen. Sinds de oprichting in September 2021 door Nicolas Schweitzer en Vincent Poulichet, ligt La Vie inmiddels bij alle grote retailers in de schappen. Nadat La Vie in korte tijd Frankrijk veroverde met haar opmerkelijke boodschap, wordt hard gewerkt aan de verdere uitrol van het merk in de rest van Europa, ism plantaardige foods distributeur GreenPro International. In januari 2022 kondigde La Vie een record series A investering aan van € 25 miljoen van investeringsfondsen en internationale sterren die zich inzetten voor behoud van de planeet en een duurzamere toekomst - waaronder Natalie Portman (actrice, regisseur, producent) en de CEO’s van Vinted, Blablacar en Back Market. Kijk voor meer informatie op: www.laviefoods.org.'
(bron: La Vie)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing