No Fairytales komt met reep 'die op alle fronten beter is'

No Fairytales komt met reep 'die op alle fronten beter is'
  • Food-en-retail
  • 16 feb 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

No Fairytales introduceert repen. Met dit product, dat zich op alle fronten beter noemt dan het gemiddelde product in het tussendoorschap, wil het foodmerk de missie voortzetten om dagelijks eten beter te maken en de norm te veranderen.

No Fairytales introduceerde zoals MarketingTribune eerder meldde in januari 2023 ook het Traagste Dieet Ter Wereld, een dieet-formule die op lange termijn helpt je eetgedrag te optimaliseren door de formule ‘1 hapje minder, 1 hapje meer’ toe te passen. 'Tegelijkertijd roept dit dieet de voedingsindustrie op om het gesprek aan te gaan over het aanbieden van gezondere voeding.
Met de introductie van de repen wil No Fairytales nu het goede voorbeeld geven door de eerste te zijn in het tussendoorschap met een product dat op alle fronten beter is en 58% minder suiker, 25% minder calorieën en 154% meer vezels bevat dan het gemiddelde product. De repen zijn gemaakt op basis van krokante granen en gepofte peulvruchten en zijn verkrijgbaar in drie smaken: Naturel, Banaan en Pinda Pretzel - een smaak die nog niet in de Europese markt te vinden is.

Nederlanders willen minder snoepen
Uit onderzoek door CBS blijkt dat 20% van de Nederlanders meer ongezonde snacks en tussendoortjes is gaan eten tijdens de coronaperiode; in de leeftijd van 18 tot 25 jaar gaat het zelfs om 1 op de 3 personen. Echter komt uit onderzoek door het Voedingscentrum naar voren dat tweederde van de Nederlanders minder wil snoepen en snacken, maar 4 op de 10 Nederlanders vinden dat moeilijk, ontdekte het foodmerk in de onderzoeksresultaten. Hun conclusie: 'meer dan de helft van de Nederlanders vindt dat er in eetomgevingen minder ongezonde snacks te koop moeten zijn en 39% zegt dat er minder ongezonde snacks in de supermarkten moeten liggen4. Daarom wil No Fairytales als kleine speler in de voedingsindustrie nu ook het tussendoorschap opschudden.'

‘De verantwoordelijkheid voor gezond eetgedrag wordt te veel bij consumenten gelegd. Die verantwoordelijkheid voor het aanbieden van gezonde voeding ligt bij de voedingsindustrie en de overheid. Je eetgedrag aanpassen is moeilijk. Daarom moeten we naast voedselverbetering inzetten op educatie. We gaan graag met partijen in gesprek', vult NF-baas Bernadette Kooijman aan.

No Fairytales op missie
Vandaar volgens haar de missie van No Fairytales om dagelijks eten beter te maken en in elk schap een beter alternatief te bieden dan het bestaande aanbod. 'Zo werd ons bedrijf bekend door de succesvolle groentetortilla’s en bracht het vorig jaar ook diepvriesburrito’s bomvol groenten en een verse salsa op de markt. Daarnaast richt de voedselverbeteraar zich op educatie over gezonder eetgedrag en ontwikkelde daarom onlangs een formule om op lange termijn je eetgedrag te optimaliseren.' Het nieuwe tussendoortje is verkrijgbaar bij Albert Heijn.
(PvWK)

 

Over No Fairytales
'No Fairytales is een Nederlands merk met als missie: Jouw dagelijks eten te verbeteren. Je eetgedrag verbeteren is moeilijk. Daarom verbetert No Fairytales jouw eten. Vanuit deze gedachte ontwikkelde Bernadette Kooijman 6 jaar geleden de allereerste groentetortilla: een wereldprimeur. Inmiddels is No Fairytales hard op weg om meer dagelijkse producten te verbeteren: meer groente, minder onnodige calorieën, meer vezels. Na het succes van de groentetortilla’s heeft het bedrijf in maart 2022 een nieuwe gezonde primeur gelanceerd: De No Fairytales burrito in de smaken bbq chicken, smokey beef en chili sin carne. Sinds 28 november is dit diepvriesassortiment uitgebreid met de Burrito Tex Mex made with Garden Gourmet en de Wrap Falafel. Voor meer informatie: www.nofairytales.nl.'

(bron: No Fairytales)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken