Chuck Studios opent expo over creatie food advertising

Chuck Studios opent expo over creatie food advertising
  • Food-en-retail
  • 26 apr 2023 @ 08:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodCreatie

Food advertising specialist Chuck Studios heeft een interactieve fotografie-expositie geopend bij restaurant Pllek in Amsterdam. Bezoekers van de tentoonstelling worden meegenomen op een reis achter de schermen van iconische food en beverage commercials.

Old-school techniek met new-age focus 
Chuck Studios maakt spectaculaire bewegende beelden voor foodmerken. Denk aan de saus uit een burger en de welbekende beer swirls uit bierreclames. Met deze expositie zet Chuck Studios de gebruikte technologie in de spotlight en toont hoe roerloos eten in beweging komt. De technieken variëren van computergestuurde pneumatiek en elektromotoren tot eenvoudige slimmigheidjes met elastiek en ijzerdraad. 

De expositie bestaat uit negen afbeeldingen van de techniek, ontworpen door SFX supervisor Willem Vrederick van Haeren en prachtig gefotografeerd door creative director Kristy Snell. Om het gewenste effect te behalen, zijn de getoonde ‘rigs’ op maat gemaakt. Het eindresultaat, het shot waarvoor desbetreffende constructie is ontworpen, is te zien door de QR code naast het werk te scannen. 

'Mensen denken dat we CGI of andere visual effects gebruiken, maar het tegenovergestelde is waar', aldus Snell. 'Wij willen alles écht doen.Daarvoor combineren we old-school, mechanische technologie met een new-age focus. Onze beelden voelen daardoor echt en realistisch.Het spectrum tussen zorgvuldige voorbereiding en magie - dat is de sweet spot van Chuck Studios.'

Ideale setting voor ‘lucky accidents’ 
De expositie is naar eigen zeggen een visueel overweldigende, vermakelijke en leerzame ervaring. Werken met pakkende titels als 'The Bacon Playground', 'The Burger Drop' en 'The Wave' zijn te bewonderen. 

'We proberen zo min mogelijk afhankelijk te zijn van geluk', vervolgt Snell. Wel creëren we een setting waarin ‘lucky accidents’ plaatsvinden. Door dit te combineren met de juiste belichting en natuurlijk de mooiste ingrediënten, orkestreren we telkens weer een prachtige choreografie. We ontdekten dat de technologie achter de camera hun eigen schoonheid had en dat laten we met veel trots zien.'

De expositie is geopend en gratis te bezoeken t/m eind juni 2023 bij Pllek in Amsterdam Noord, T.T. Neveritaweg 59, 1033 WB Amsterdam.
(PvWK, beeld uit de expo met bacon)

Over Chuck Studios
'Chuck Studios is de eerste wereldwijde food advertising specialist en helpt merken over de hele wereld hun culinaire identiteit te ontwikkelen. Met behulp van specialistische kennis op het gebied van film- en fotografie productie in combinatie met creatieve en strategische kwaliteiten, maakt het team hoogwaardige content voor merken als McDonald’s, KFC, Unilever, Bavaria, Kraft Heinz, Jacobs Douwe Egberts en Heineken. Chuck Studios heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en kantoren in Moskou, Berlijn, Londen en Los Angeles.'

(bron: Chuck)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken