Verpakkingsinnovatie Hoeksche Hoekje mondt uit in campagne
- Food-en-retail
- 28 apr 2023 @ 11:20
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Food
- 28 apr 2023 @ 11:20
- Peter van Woensel Kooy
Premium chipsmerk Hoeksche Chips uit ’s-Gravendeel introduceert met reclamebureau Wunderman Thompson een innovatie in de verpakking van hun nieuwe smaak ‘Salt & Balsamic vinegar’. Een afscheurbaar hoekje leidt tot extra genot.
De chips van Hoeksche Chips mogen naar eigen zeggen gerekend worden tot de beste van Nederland en misschien wel van ver daarbuiten. Ondernemers Henk Scheele en Rene de Zeeuw en hun team telen, oogsten, snijden en bakken de chips op hun boerderij ‘De Hoeksche Hoeve’. Het betreft duurzaam geteelde aardappelen die in de schil worden gebakken in de puurste zonnebloemolie en op smaak gebracht met een beetje zeezout of natuurlijk kruiden. Minder vet, minder zout en veel lekkerder dan gewone chips, luidt de ambitie.
Het is dan ook niet zo gek dat samen met wereldwijd vermaard reclamebureau Wunderman Thompson en hun kantoren in Atlanta en Amsterdam, iets bedacht werd zodat niets, maar dan ook niets van die heerlijke chips verloren zou gaan, aldus het chipsmerk. 'Want al eeuwenlang wordt de mensheid geplaagd door het probleem van de kruimels onderin de chipszak. Met geen mogelijkheid uit de zak te krijgen zonder je menselijke waardigheid te verliezen of, nog erger, een rommeltje te maken op je kleding of de bank.'
Maar nu is er dus een oplossing: ’t Hoeksche Hoekje. Met een simpele handomdraai is de linker onderkant van de chipszak te verwijderen en kunnen de laatste, smaakvolste kruimels rechtstreeks en zonder kruimelverlies gedirigeerd worden naar hand of mond. De 'Flavor Saver' technologie zorgt er volgens de makers voor dat niets van de heerlijke smaak van Hoeksche Chips verloren gaat.
'Probeer ’t Hoeksche Hoekje zelf. Je chips experience will never be the same. Hoeksche Chips ‘Salt & Balsamic Vinegar’ inclusief ’t Hoeksche Hoekje is vanaf vandaag verkrijgbaar bij speciaalzaken in Nederland', tippen Scheele en De Zeeuw. Kijk voor meer informatie op www.hoekschechips.nl.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuw
- verpakking
- Hoeksche Chips
- chipsmerk
- ‘Salt & Balsamic
- ’s-Gravendeel
- afscheurbaar hoekje
- smaak
- vinegar
- Henk Scheele
- Wunderman Thompson
- Rene de Zeeuw
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Nutricia start Ondervoeding op het Menu
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
- Walmart gaat direct vanuit ChatGPT... 16-10-2025
- Joost van den Berg van Dr. Oetker:... 14-10-2025
- McDonald’s lanceert Bouw Burger voor... 14-10-2025
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw... 13-10-2025
- EU-verbod op plantaardige... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes