Verpakkingsinnovatie Hoeksche Hoekje mondt uit in campagne
- Food-en-retail
- 28 apr 2023 @ 11:20
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Food
- 28 apr 2023 @ 11:20
- Peter van Woensel Kooy
Premium chipsmerk Hoeksche Chips uit ’s-Gravendeel introduceert met reclamebureau Wunderman Thompson een innovatie in de verpakking van hun nieuwe smaak ‘Salt & Balsamic vinegar’. Een afscheurbaar hoekje leidt tot extra genot.
De chips van Hoeksche Chips mogen naar eigen zeggen gerekend worden tot de beste van Nederland en misschien wel van ver daarbuiten. Ondernemers Henk Scheele en Rene de Zeeuw en hun team telen, oogsten, snijden en bakken de chips op hun boerderij ‘De Hoeksche Hoeve’. Het betreft duurzaam geteelde aardappelen die in de schil worden gebakken in de puurste zonnebloemolie en op smaak gebracht met een beetje zeezout of natuurlijk kruiden. Minder vet, minder zout en veel lekkerder dan gewone chips, luidt de ambitie.
Het is dan ook niet zo gek dat samen met wereldwijd vermaard reclamebureau Wunderman Thompson en hun kantoren in Atlanta en Amsterdam, iets bedacht werd zodat niets, maar dan ook niets van die heerlijke chips verloren zou gaan, aldus het chipsmerk. 'Want al eeuwenlang wordt de mensheid geplaagd door het probleem van de kruimels onderin de chipszak. Met geen mogelijkheid uit de zak te krijgen zonder je menselijke waardigheid te verliezen of, nog erger, een rommeltje te maken op je kleding of de bank.'
Maar nu is er dus een oplossing: ’t Hoeksche Hoekje. Met een simpele handomdraai is de linker onderkant van de chipszak te verwijderen en kunnen de laatste, smaakvolste kruimels rechtstreeks en zonder kruimelverlies gedirigeerd worden naar hand of mond. De 'Flavor Saver' technologie zorgt er volgens de makers voor dat niets van de heerlijke smaak van Hoeksche Chips verloren gaat.
'Probeer ’t Hoeksche Hoekje zelf. Je chips experience will never be the same. Hoeksche Chips ‘Salt & Balsamic Vinegar’ inclusief ’t Hoeksche Hoekje is vanaf vandaag verkrijgbaar bij speciaalzaken in Nederland', tippen Scheele en De Zeeuw. Kijk voor meer informatie op www.hoekschechips.nl.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- chipsmerk
- Rene de Zeeuw
- nieuw
- Henk Scheele
- smaak
- vinegar
- ’s-Gravendeel
- verpakking
- ‘Salt & Balsamic
- afscheurbaar hoekje
- Hoeksche Chips
- Wunderman Thompson
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




