HelloSparkle start label House of Foodies

- Food-en-retail
- 20 jun 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodInfluencermarketing
- 20 jun 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Influencer bureau HelloSparkle start een nieuw label ‘House of Foodies’, gericht op food influencers en foodmerken. De nieuwe tak wil de expertise van HelloSparkle in influencer marketing met een diepgaand begrip van de foodindustrie combineren.
HelloSparkle in influencer marketing claimt een diepgaand begrip van de foodindustrie, terwijl House of Foodies foodmerken wil helpen met hun influencer strategie, van concept tot campagne. Daarbij worden ook winkel- en samplingacties bedacht. Het nieuwe label House of Foodies wil nu dé thuisbasis worden voor een breed scala aan food influencers; van vegans tot barbecuebazen en healthy chefs, aldus de oprichters.
Datagedreven content met eigen AI-tooling
'Een van de USP’s van House of Foodies is de inzet van eigen ontwikkelde AI-tooling om de schat aan beschikbare data bij de food influencers te analyseren. Deze analyses leveren zowel de influencers als opdrachtgevers inzichten om te herkennen welke type content het beste resoneert bij de doelgroep. Ook helpt het merken trends te herkennen in het gebruik van hun product en veranderende consumentenbehoeftes. De onlangs geïntroduceerde certificering van influencers is een belangrijke stap die wij omarmen, maar gaat wat ons betreft niet ver genoeg. Het bieden van datagedreven content gemaakt door ervaren influencers is een belangrijk speerpunt in een markt waarin ook veel influencers worden ingezet zonder duidelijke strategie," zegt Valentine de Jong, co-founder en managing director van HelloSparkle.
Influencers in residence
Een ander bijzonder aspect van House of Foodies is de samenwerking van merken met influencers als zogeheten ‘influencer in residence’, waarbij de samenwerking verder gaat dan branded content, vertelt zij. De influencer stapt achter de schermen bij het merk en neemt deel aan strategiesessies over marketing- en productontwikkeling. 'Met het influencer in residence programma streven we maximale synergie na, waarbij de kracht van de influencer, zijn/haar kennis van productcategorie en de doelgroep wordt gedeeld met de klant om nog betere marketingplannen te smeden', aldus de Jong.
One-stop-shop voor foodbrands
Met de lancering van House of Foodies is HelloSparkle klaar om nieuwe partnerships aan te gaan en bestaande relaties te verdiepen. De Jong: 'We zijn enthousiast over de mogelijkheden die voor ons liggen en zijn vastberaden om onze positie als marktleider in de influencer marketing voor foodbrands te versterken en uit te groeien tot hét one-stop-shop food bureau van Europa.'
(PvWK)
Over HelloSparkle
'HelloSparkle is sinds 2016 specialist in influencer marketing, gespecialiseerd in het ontwikkelen van creatieve strategieën die variëren van online campagnes tot evenementen en activaties op de winkelvloer. In bijna 10 jaar tijd heeft HelloSparkle al meer dan 1.000 online- en offline food influencer campagnes opgezet. HelloSparkle is opgericht door Valentine de Jong en de ondernemers achter Adfactor, het online advertising bureau dat in 2020 is overgenomen door Ad Alliance/RTL Nederland.'
(bron: HS)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- foodmerken
- foodindustrie
- food influencers
- begrip
- merk
- expertise
- HelloSparkle
- HelloSparkle
- influencer marketing
- House of Foodies
- influencers in residence
- nieuwe tak
- Valentine de Jong
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
- No Waste Army wil met actie 261.000 kilo groenten redden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert digitale... 22-04-2025
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar21-04-2025
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management