Sanoma lanceert e-commerce platform voor nieuw SBS6-programma VT Wonen
- Media
- 25 sep 2014 @ 12:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediastrategieMultichannelE-commerceTelevisie
- 25 sep 2014 @ 12:35
- Redactie Media
Vandaag lanceert VT Wonen het e-commerceplatform VTwonen.nl, de online woonwinkel vol inspiratie, met 20.000 woonproducten van meer dan 150 merken. Komende zondag start het gelijknamige tv-programma bij SBS6. Met deze lanceringen versterkt Sanoma via tv-dochter SBS haar positie binnen het Home Deco-domein en zet het naar eigen zeggen 'grote stappen in de uitrol van de domeinstrategie'.
Consumenten voorzien in hun informatie- en consumptiebehoefte en de zakelijke relaties crossmediale oplossingen bieden zijn belangrijke speerpunten binnen de overall strategie van Sanoma. De versnelde overname van de webwinkels van SB Commerce, onder andere bekend van Voor-thuis.nl, zetten deze strategie extra kracht bij. Voor-thuis.nl wordt volledig geïntegreerd in VTwonen.nl.
Op de nieuwe website van VT Wonen hebben bezoekers een ruime keuze in woonproducten en merken, waaronder uiteraard VT Wonen zelf maar ook meubels, accessoires en verlichting van woonmerken als Zuiver, Brabantia, iittala, House Doctor en Le Creuset. Voor de consument is het woonblad een vertrouwde, toegankelijke en herkenbare autoriteit op woongebied die nu samen met haar partners 'een shoppable experience biedt op alle devices'.
Ard Siekerman, Sanoma's uitgever Home Deco: 'Naast het bieden van inspirerende content, zodat de consument de juiste beslissingen kan nemen op het gebied van wonen – in en om het huis –, kunnen we dezelfde consument nu nog beter bedienen door hem of haar ook optimaal te faciliteren bij de aankoop van woonproducten. Kortom, we schuiven samen met onze zakelijke partners op in de salesfunnel. Van inspireren en informeren tot daadwerkelijke aankoop.'
Bij de uitrol van de crossmediale strategie is de lancering van het tv-programma VT Wonen op zondag 28 september om 18:30 uur bij SBS6 eveneens een concrete stap. In het programma schieten Viktor Brand, hoofdredacteur Carlein Kieboom en een team van VT Wonen-stylisten stellen te hulp die weer verliefd willen worden op hun huis. Het interieur van het koppel is in de loop der jaren wat verwaarloosd. Carlein en haar team analyseren de oorspronkelijke en huidige woonwens, voeren de benodigde metamorfose uit en zorgen daarmee weer voor ultiem woongeluk.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- SBS6
- strategie
- Sanoma
- inspiratie
- interieur
- Home Deco
- platform
- VT Wonen
- webshop
- e-commerce
- vtwonen.nl
- media
- tv- programma
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

