Gert-Jan Hox en Karin van Gilst leiden BNNVara
- Media
- 11 sep 2018 @ 17:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekPersonaliaTelevisie
- 11 sep 2018 @ 17:49
- Redactie Media
Karin van Gilst en Gert-Jan Hox vormen met ingang van 1 november de nieuwe directie van BNNVara. De Ledenraad van de omroep heeft unaniem ingestemd met de voordracht van de Raad van Toezicht.
Karin van Gilst (1964) verdiende haar sporen in de uitgeverij en de cultuur. Ze was zakelijk directeur van het Stedelijk Museum Amsterdam, directeur van Weekbladpersmedia (uitgever van o.a. Vrij Nederland, Opzij en Happinez) en werkte bij Wolters Kluwer, VNU en Sanoma. Ze begon haar carrière als journalist en was onder meer hoofdredacteur van het weekblad Intermediair. Van Gilst: 'Juist nu zijn het tijden voor het geluid van BNNVARA, de omroep met een sociaal, maatschappelijk profiel. Scherp, actueel en inhoudelijk ijzersterk. Ik verheug me erop om daar op strategisch niveau verder invulling aan te geven.'
Gert-Jan Hox (1964) werkt sinds 2015 als Senior Vice President bij Talpa Global. Daarvoor was hij als oprichter van productiebedrijf De Haaien verantwoordelijk voor vernieuwende series als ‘Van Moskou tot Magadan’, ‘Van Moskou tot Moermansk’ en ‘Wereldkampioen van Afrika’. Eerder was hij onder andere Hoofd Televisie bij René Stokvis Producties en lid van de Raad van Toezicht van de KunstRai. Hox: ‘Ik kijk ernaar uit om het prachtige merk BNNVARA te verscherpen met spraakmakende en vooruitstrevende content op alle platforms. Een stevig toekomstperspectief staat daarbij voortdurend voorop.'
Zwaar kaliber
Wanda van Kerkvoorden, voorzitter Raad van Toezicht BNNVARA: 'We zijn trots en zeer verheugd dat we bestuurders van het kaliber van Karin en Gert-Jan hebben weten aan te trekken. Karin is een zeer ervaren bestuurder met journalistieke roots, die heeft bewezen slagvaardig te kunnen opereren in organisaties met complexe publiek/private belangen en veel stakeholders. Gert-Jan is van oorsprong programmamaker en heeft als leidinggevende aan internationale teams ruime ervaring met het uitbouwen van programma’s op diverse platforms. Hij brengt de kennis mee om ons sterke merk verder te laden. Met hun visie en hun verbindende eigenschappen zijn Karin en Gert-Jan de aangewezen personen om BNNVARA, met wiens missie en waarden zij zich zeer verbonden voelen, een onderscheidende rol te laten blijven spelen in het veranderende medialandschap.'
Foto: Barbara Kieboom
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing