RAB rapporteert groei van radiobestedingen

- Media
- 25 okt 2018 @ 10:57
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekReclameRadio
- 25 okt 2018 @ 10:57
- Redactie Media
Adverteerders hebben in het derde kwartaal van 2018 ruim een miljoen euro meer besteed aan radiospots dan vorig jaar. De investeringen in radioreclame zijn hiermee met 3,2 procent gestegen naar 37 miljoen euro. Dit blijkt uit onderzoek van het Radio Advies Bureau.
De totale radioreclame-omzet bestaat uit spot- en branded content-bestedingen. Het aandeel branded content (commerciële boodschappen buiten het reclameblok) is inmiddels goed voor 2,3 miljoen euro.
Liedewij Hentenaar, directeur van RAB: 'Adverteerders zoeken sterke verbinding met hun doelgroep. Met radio weet je dat je investeert in de vertrouwensband met de luisteraar. Dat werkt.'
Kortingen verwerkt in radiocijfers
RAB publiceert vanaf 2018 de netto radioreclameomzet na aftrek van alle kortingen. Dit geeft een zuiverder beeld en een betere vergelijkbaarheid met andere media.
Het Radio Advies Bureau is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
- Column Nieuw Luisteronderzoek: knollen voor citroenen?
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid opent deuren
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
Laatste Nieuws
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn... 03-02-2023
- 90% Nederlanders kijkt live TV... 01-02-2023
- Eerste luistercijfers NMO... 01-02-2023
- Daniel Kok als top creatief terug... 01-02-2023
- Onderzoek: Europese retailers lopen... 01-02-2023
- Meer consumenten betalen voor... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day