Viceland gaat gewoon Vice TV heten

Viceland gaat gewoon Vice TV heten
  • Media
  • 31 okt 2019 @ 00:43
  • 15945 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentBrandingTelevisie

Het was altijd al een beetje gek dat het tv-kanaal van Vice niet gewoon Vice heette. Maar dat gaat nu dus veranderen: vanaf november heet Viceland voortaan Vice TV.

De naamsverandering gaat per 1 november in voor de Nederlandse en Vlaamse Viceland-kanalen en zal vanaf 15 januari ook in Wallonië worden doorgevoerd.

Dit besluit hangt samen met de naamsverandering die al in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Nieuw-Zeeland is toegepast. Bovendien wil de zender zichzelf hiermee ruimte verschaffen om de PR-, marketing-, digitale- en tv-activiteiten samen te brengen onder het moedermerk. Naast cross-promotionele voordelen sluit de naam Vice TV ook beter aan bij kijkers die op zoek zijn naar Vice-content.

Strategische beslissing

Stefan Tieleman, general manager Vice TV & Vice Studios Benelux: 'De naamsverandering is een strategische beslissing die de ontwikkeling en volwassenheid van onze kanalen weerspiegelt. Het geeft ons de mogelijkheid om beter samen te werken met collega’s in de Benelux waar Vice.com actief is. Door het samenbrengen van Vice-middelen, content en talent kunnen we op een efficiëntere manier opereren.'

Vice TV blijft zijn kijkers naar eigen zeggen 'een breed scala aan verrassende, intrigerende, nieuwswaardige en prijswinnende content' bieden. Het kanaal blijft beschikbaar op de bestaande platformen: KPN-kanaal 37, Ziggo-kanaal 26, T-Mobile-kanaal 26 en Caiway-kanaal 22.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken