Dossier Media: Blokker

Dossier Media: Blokker
  • Media
  • 1 apr 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OutdoorTelevisie

In editie 04 van MarketingTribune, 29 maart verschenen, traditioneel de Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen. Blokker duikelt nog net niet de Top-100 Adverteerders uit en hangt met de vingers aan het randje op plek 99. MarketingTribune spreekt met Director Marketing en E-commerce Martin van Velzen: ‘Televisie heeft nog steeds meer collectieve impact dan online media.’

Wat zijn de belangrijkste media voor Blokker en vanwaar die keuze?
De coronamaatregelen hebben een grote impact gehad op ons bedrijf. De afgelopen en komende periode lag/ligt de nadruk in onze communicatie daardoor wat meer op de korte termijn. Daarom meer de focus op converterende media, met op plaats één SEA, gevolgd door radio en OOH.

Wat is de stille kracht van tv?
De collectiviteit van het bereik. Op de een of andere manier heeft tv - of het nu een commercial is of een serie of documentaire et cetera - nog steeds meer collectieve impact - een onderwerp van gesprek bij de koffieautomaat - dan online media dat hebben.

Met welk mediabureau werken jullie samen en wat is de toegevoegde waarde?
Blokker werkt met Candid Group: M2Media, Stroom, Online Company, Daily Dialogues en Havana Harbour. De toegevoegde waarde zit voor ons vooral in de ontwikkeling van geïntegreerde crossmediale mediacampagnes. Het medialandschap is complex. Candid adviseert ons over de optimale mix van de verschillende on- en offline media.

Hoe kijken jullie naar de concurrentie en wat is dan de conclusie?
De concurrentie zit voornamelijk online en daar zitten hele sterke spelers met diepe zakken, zoals Bol.com en Amazon. We zullen dus vooral slim moeten zijn en innovatiever.

Wat zit er nog in het vat voor 2022?
We zijn in coronatijd begonnen met de inzet van ons winkelnetwerk voor de last mile distribution van online orders. Dit gaan we in 2022 verder professionaliseren.

Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 04, 2022.

Ook de editie met de Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen ontvangen? Vraag dan nu een exemplaar aan.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken