Van Cann nieuwe hoofdredacteur NOS Nieuws
- Media
- 18 jul 2022 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - JournalistiekMarketing
- 18 jul 2022 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Giselle van Cann (foto, 56) wordt de nieuwe hoofdredacteur van NOS Nieuws. Ze stapt in de voetsporen van Marcel Gelauff, die eind mei 2022 bekendmaakte na elf jaar te stoppen.
'Er ligt een volle vernieuwingsagenda en we gaan boeiende journalistieke tijden tegemoet. Het is een eer om daar leiding aan te mogen geven', aldus Van Cann op de site van de NOS zelf. Na een studie bedrijfseconomie begon de journalistieke loopbaan van Giselle van Cann in 1992 bij Het Financieele Dagblad. Daar was ze achtereenvolgens financieel journalist, politiek verslaggever en adjunct-hoofdredacteur. In 2008 maakte ze de overstap naar de NOS.
Vertrouwen in nieuwsmedia
Van Cann was onder andere keynote-spreker tijdens het Unesco-debat 2019, dat ging over de vraag of de journalistiek bescherming verdient. Ze besprak toen hoe een deel van de Nederlandse burgers de NOS betwist als brenger van het nieuws. Waarom zou de NOS de nieuwsagenda mogen bepalen, en waarom kunnen burgers dat niet zelf? De NOS – en andere belangrijke journalistieke media – moeten zich hiertoe verhouden. Hoe zorg je ervoor dat je het vertrouwen van de burgers in jouw publieke taak behoudt, dat je legitimiteit overeind blijft? Het zijn thema's die nog steeds actueel zijn, ook voor NOS Nieuws. Behalve het nog immer veel bekeken NOS Acht Uur Journaal verzorgt NOS Nieuws ook berichtgeving en nieuws op andere tijdstippen, via radio, socials en websites.
(PvWK, bronnen: NOS, Unesco.nl en VillaMedia, foto credits: NOS / Stefan Heijdendael)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- financieel
- objectief
- fakenews
- kijkcijfers
- Acht Uur Journaal
- journalist
- Het Financieele Dagblad
- verslaggever
- nieuwsmedia
- nuance
- VillaMedia
- betrouwbaar
- Giselle van Cann
- Hiolversum
- redactie
- NOS
- kwaliteit
- adjunct
- politiek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes