Van Cann nieuwe hoofdredacteur NOS Nieuws
- Media
- 18 jul 2022 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - JournalistiekMarketing
- 18 jul 2022 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Giselle van Cann (foto, 56) wordt de nieuwe hoofdredacteur van NOS Nieuws. Ze stapt in de voetsporen van Marcel Gelauff, die eind mei 2022 bekendmaakte na elf jaar te stoppen.
'Er ligt een volle vernieuwingsagenda en we gaan boeiende journalistieke tijden tegemoet. Het is een eer om daar leiding aan te mogen geven', aldus Van Cann op de site van de NOS zelf. Na een studie bedrijfseconomie begon de journalistieke loopbaan van Giselle van Cann in 1992 bij Het Financieele Dagblad. Daar was ze achtereenvolgens financieel journalist, politiek verslaggever en adjunct-hoofdredacteur. In 2008 maakte ze de overstap naar de NOS.
Vertrouwen in nieuwsmedia
Van Cann was onder andere keynote-spreker tijdens het Unesco-debat 2019, dat ging over de vraag of de journalistiek bescherming verdient. Ze besprak toen hoe een deel van de Nederlandse burgers de NOS betwist als brenger van het nieuws. Waarom zou de NOS de nieuwsagenda mogen bepalen, en waarom kunnen burgers dat niet zelf? De NOS – en andere belangrijke journalistieke media – moeten zich hiertoe verhouden. Hoe zorg je ervoor dat je het vertrouwen van de burgers in jouw publieke taak behoudt, dat je legitimiteit overeind blijft? Het zijn thema's die nog steeds actueel zijn, ook voor NOS Nieuws. Behalve het nog immer veel bekeken NOS Acht Uur Journaal verzorgt NOS Nieuws ook berichtgeving en nieuws op andere tijdstippen, via radio, socials en websites.
(PvWK, bronnen: NOS, Unesco.nl en VillaMedia, foto credits: NOS / Stefan Heijdendael)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- NOS
- Hiolversum
- kijkcijfers
- Acht Uur Journaal
- financieel
- verslaggever
- Giselle van Cann
- VillaMedia
- journalist
- Het Financieele Dagblad
- betrouwbaar
- fakenews
- nieuwsmedia
- objectief
- redactie
- politiek
- kwaliteit
- adjunct
- nuance
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
Laatste Nieuws
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers