‘17 procent jongeren bezit televisie, aantal daalt’
- Media
- 23 feb 2023 @ 08:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 feb 2023 @ 08:19
- Michiel van Zaane
Jongeren van 18 tot en met 29 jaar kijken steeds minder televisie en kiezen steeds vaker voor on demand. Het aantal jongeren dat nog een TV heeft neemt af, claimt projectorfabrikant XGIMI na onderzoek.
Uit het recente onder meer dan 1.000 Nederlandse respondenten, blijkt dat steeds minder jongeren tussen 18 en 29 jaar een televisie bezitten. In totaal heeft 17 procent van deze groep nog een tv in huis. Dit is een afname ten opzichte van voorgaande decennia, waarin televisies nog een belangrijk onderdeel vormden van het huishouden. Die daling zal de komende jaren verder voortzetten: 20 procent van deze doelgroep denkt geen tv meer te hebben binnen nu en 5 a 10 jaar. Van de mensen die nog een televisie hebben, is het aandeel 60+-ers het grootst (34 procent).
Streamingdiensten populairder op groot scherm
Uit de resultaten blijkt dat streamingdiensten zoals Videoland en Disney+ steeds populairder zijn onder jongeren. Maar liefst 71 procent van de ondervraagden geeft aan films liever met vrienden of familie te streamen, dan alleen. Hierbij geeft 35 procent zelfs aan een projector in de plaats van een tv te nemen. ‘Enkele jaren geleden werd de aankoop van een projector in plaats van een tv voor velen geen optie geacht, omdat ze werden geassocieerd met een ingewikkeld installatieproces en het design groot en log was’ aldus Tex Yang, VP Global Business van de projectorfabrikant.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- DPG Media zet nieuwe standaard in programmatic met eigen PMP...
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit onderzoekt cosmeticamerken
- DPG Media deelt attention score met adverteerders
- Mediaconsumptie zomer: print, podcasts en puzzels winnen terrein
- Digital stuwt mediabestedingen naar recordhoogte
- Piet Parra ontwerpt literaire totebag voor CPNB
Laatste Nieuws
- Piet Parra ontwerpt literaire... 15-06-2025
- Mediaconsumptie zomer: print,... 13-06-2025
- DPG Media deelt attention score met... 13-06-2025
- Digital stuwt mediabestedingen naar... 10-06-2025
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit... 06-06-2025
- DPG Media zet nieuwe standaard in... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation