Frans Kok verantwoordelijk voor communicatie NMO

  • Media
  • 21 apr 2023 @ 08:02
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Met ingang van 1 mei 2023 treedt Frans Kok in dienst bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO) als Hoofd Communicatie. Zijn huidige functie als directeur van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) draagt hij over aan Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius die samen de NMO-directie vormen.

Kok heeft een lange staat van dienst als communicatie- en mediaonderzoeker. Sinds 2016 staat hij aan het roer van NLO en heeft hij de transitie naar het nieuwe luisteronderzoek mede mogelijk gemaakt. Hij mag beschouwd worden als een van de founding fathers van het NMO, waarbij het doel is om via sterk verbeterde bereiksonderzoeken te komen tot één grote crossmediale dataset. Frans Kok zal in eerste instantie zijn aandacht richten op de lancering van de nieuwe onderzoeken ‘NMO Online’ en het ‘NMO’ Kijkonderzoek” op 28 augustus 2023. Ook zal hij pogen het NMO te positioneren als hét instituut voor currency-datasets en meetstandaarden binnen de mediabranche.

Foto: © Menno Ridderhof.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken