Campagne: Huiskamer van Toen door Ziggo

  • Media
  • 27 jun 2023 @ 12:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ziggo start een campagne over de rol van entertainment en de verwondering die het oproept. Zo kunnen ouderen de Huiskamer van Toen bezoeken, waarin ze met behulp van de technologie van vandaag de mooiste momenten uit 70 jaar televisiegeschiedenis herbeleven.

De Huiskamer is te bewonderen in een korte documentaire, waarin hoofdpersoon Chuck de Huiskamer als eerste in Nederland ervaart.

Daarnaast kunnen Ziggo-klanten thuis op de bank filmklassiekers met korting kijken via Pathé Thuis. Zo laat Ziggo de kracht van entertainment zien en hoe het vandaag fantastisch maakt voor klanten. 

Vreugde, plezier en geborgenheid

Voor ouderen zijn herinneringen volgens Ziggo een belangrijke bron van vreugde, plezier en een gevoel van geborgenheid. De films, tv-programma’s en muziek uit vroegere tijden zijn middelen om die herinneringen levend te houden. Het is inmiddels zo’n 70 jaar geleden dat de televisie zijn intrede deed in de huiskamers en een nieuwe vorm van entertainment gemeengoed werd.

De Huiskamer van Toen ervaring is volgens Ziggo ‘een letterlijke ode aan vroeger, compleet ingericht met meubels uit de jaren ‘50.’ Op de muren worden verschillende entertainment-hoogtepunten geprojecteerd uit de rijke geschiedenis van beeld en geluid, zoals de EK-uitreiking uit ‘88, sketches van Ome Willem in de jaren ‘70 en de maanlanding van NASA in 1969. De Huiskamer gaat deze zomer bij verschillende woonzorgcentra en ontmoetingsplekken langs om ouderen een mooie dag te bezorgen, waar ze ook de gelegenheid krijgen deel te nemen aan de digitale workshop ‘herinneringen delen’ van het lesprogramma Welkom Online. Hiermee laten Ziggo en partner het Nationaal Ouderenfonds zien wat technologie en entertainment voor ouderen - voor wie digitale toegang minder vanzelfsprekend is - kan betekenen. 

Korte documentaire

Humfrey “Chuck” John Feliciën van 82 jaar, geboren in Paramaribo, is de eerste persoon die met zijn herinneringen een fantastische dag heeft beleefd. Via Ziggo is een korte documentaire over de Huiskamer van de Toen te zien, waarin hoofdpersoon Chuck wordt ondergedompeld in zijn persoonlijke entertainment-herinneringen. Daarnaast is deze zichtbaar via DOOH, branded content en YouTube.

Op ziggo.nl/naartoen zijn ook tips te vinden voor ouderen om herinneringen - al dan niet digitaal - op te delen. Ook is op Ziggo Kanaal 13 de documentaire te zien en in samenwerking met Pathé Thuis kunnen klanten via de mediabox in totaal 20 oude films van vroeger opnieuw huren, gewoon thuis op de bank. Verwondering door ervaring

Met de Huiskamer van Toen beleven ouderen niet alleen een leuke dag, maar wil Ziggo ook de kloof tussen ouderen en technologie overbruggen: ‘We gaan pas waarde aan technologie toekennen op het moment dat we de voordelen hiervan ervaren. Daarom zetten we ons in om vandaag fantastisch te maken met behulp van technologie.

De Huiskamer van Toen staat symbool voor wat technologie voor ouderen - voor wie het gebruik van technologie soms een uitdaging is - kan betekenen.

Uiteindelijk draagt dit bij aan onze missie: plezier en vooruitgang met iedere verbinding,’ aldus Jeroen Hoencamp, directeur VodafoneZiggo en mede-initiatiefnemer van de Alliantie Digitaal Samenleven.

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken