Eva Jinek verlaat RTL, gaat naar AvroTros

  • Media
  • 21 jul 2023 @ 08:06
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Eva Jinek gaat vanaf begin 2024 exclusief samenwerken met AvroTros en keert voor minimaal vier jaar terug naar de publieke omroep. De basis van de samenwerking is een nieuw te ontwikkelen programma waarin actualiteiten en cultuur centraal staan.

Eric van Stade, algemeen directeur AvroTros: ‘AvroTros heeft de nadrukkelijke wens om een onderscheidend programma te brengen waarbij actualiteiten en cultuur de basis vormen. Eva heeft ruimschoots bewezen dat zij zo’n programma met verve kan dragen. Daarom heb ik haar benaderd met de vraag of ze open stond voor een terugkeer naar de publieke omroep. Haar komst is een verrijking voor AvroTros en de publieke omroep in het algemeen.’

Eva Jinek: ‘Ik kijk met veel plezier terug op de afgelopen jaren bij RTL. De hele periode was avontuurlijk en ook nog eens heel leerzaam. Nu is het tijd voor iets anders. Toen AvroTros me vroeg terug te keren naar de publieke omroep om samen met hen een programma te ontwikkelen waarin ik zowel mijn journalistieke kant maar vooral ook mijn hart voor cultuur een plek kan geven, werd ik meteen enthousiast. We hebben heel veel zin om de kijker daar straks mee te inspireren. Op een later moment gaan we de plannen voor onze samenwerking in detail uitwerken, maar eerst komt mijn baby en daar kijk ik nu natuurlijk heel erg naar uit.'

Foto: ©Linda Stulic.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken