Snap benoemt Natascha Chamuleau tot General Manager Nederland

Snap benoemt Natascha Chamuleau tot General Manager Nederland
  • Media
  • 12 jul 2023 @ 13:31
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Snap Inc., het moederbedrijf van Snapchat, heeft Natascha Chamuleau benoemd tot de nieuwe General Manager Nederland. Chamuleau zal het Nederlandse team leiden en verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsstrategie, sales, bedrijfsoperatie en -groei.

Chamuleau komt van WeTransfer, waar ze als Chief Advertising Officer verantwoordelijk was voor de wereldwijde advertentietak, verkoopactiviteiten en groei. Ronan Harris, Snap's President EMEA: ‘We zijn verheugd dat Natascha Snap in Nederland komt leiden. Ze is een ervaren, doelgerichte leider die zich heeft bewezen in het laten groeien van bedrijven. En dat niet alleen, Natascha belichaamt duidelijk Snap's waarden: kind, smart en creative.’
‘Nederland is één van de belangrijkste markten van Snap - we hebben een zeer betrokken community van vijf miljoen gebruikers en er is een enorme kans voor adverteerders om dit unieke publiek te bereiken. Daarnaast worden sommige van onze meest innovatieve AR-technologieën en -ervaringen gebouwd in Nederland. Ik kan niet wachten tot Natascha en het team onze Nederlandse activiteiten naar het volgende niveau tillen.’

 Natascha Chamuleau over de benoeming: ‘Ik vind het geweldig om deel uit te gaan maken van het Snap-team in Nederland. Ik bewonder al lang de innovatie van het bedrijf en de toegewijde focus op gebruikersveiligheid en welzijn. Het is een deel van de reden waarom Snapchat erin slaagt om een sterke groei en betrokkenheid van gebruikers te behouden, waardoor het zo'n waardevol platform is voor adverteerders en content creators. Ik ben ervan overtuigd dat er zoveel onbenutte mogelijkheden zijn voor Snap en ik kan niet wachten om deze te ontgrendelen.’

De afgelopen zes maanden hebben merken als Lipton en Samsung Nederland Snapchat gebruikt om hun merkbekendheid en aankoopintentie te vergroten. Vorig jaar werkte Snap samen met het Rijksmuseum aan een AR-ervaring die de ‘Crawling Creatures: exhibit to life with digital creatures’ uit het museum liet kruipen.

Snap heeft ook een groot technisch team in Amsterdam, dat verantwoordelijk is voor het bouwen van veel van Snap's wereldwijde AR-lenzen en -ervaringen. Waaronder de populaire lens die je laat huilen en de technologie die is gebruikt in Snap's meest recente AR-tentoonstelling met Disney, waarmee 100 jaar storytelling werd gevierd in Cannes.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken