‘Threads’ van Meta moet nieuwe concurrent Twitter worden

  • Media
  • 4 jul 2023 @ 11:55
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Naar verluidt lanceert Meta, het moederbedrijf van onder meer Facebook, Instagram en WhatsApp, op 6 juli Threads, een app die moet concurreren met Twitter. Dat blijkt uit een vermelding in de Apple App Store.

Sinds de overname van twitter door Elon Musk is een aantal wijzigingen doorgevoerd die niet door alle gebruikers met gejuich zijn ontvangen. De laatste wijzigingen zijn een limiet aan het aantal berichten dat een gebruiker per dag kan bekijken en het afschaffen van de gratis dienst Tweetdeck voor gratis gebruikers. Met Tweetdeck kun je de accounts die je volgt overzichtelijk organiseren. Deze dienst is nu alleen nog beschikbaar voor geverifieerde (betalende) gebruikers.

De nieuwe app Threads is gekoppeld aan Instagram, waardoor gebruikers hun contacten mee kunnen nemen. Zij hoeven dan niet vanaf nul te beginnen met het opbouwen van een netwerk. In de beschrijving in de App Store zegt Meta: ‘In Threads komen groepen samen om over allerlei onderwerpen te praten. Van wat je nu bezighoudt tot wat er morgen zal spelen. Je kunt je favoriete makers volgen of zelf een volgersbestand opbouwen waarmee je jouw eigen ideeën, meningen en creativiteit deelt.’

Of het toeval is dat Threads verschijnt in de week dat Twitter beperkingen aankondigt en of de app van 6 juli ook in Nederland verschijnt is (nog) niet duidelijk.

Foto: nadtochiy/123RF.COM.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken