TikTok Media Partner European Para Championships 2023

  • Media
  • 2 aug 2023 @ 07:48
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Entertainmentplatform TikTok heeft zich als Official Media Partner verbonden aan de European Para Championships. De eerste editie van het multisportevenement vindt van 8 tot 20 augustus plaats in Rotterdam. Gedurende die periode strijden atleten in tien verschillende sporten om de Europese titels.

Op TikTok komen fans van over de hele wereld dagelijks samen om historische sportmomenten te vieren en om content te creëren. Door de wereldwijde sportcommunity toegang te geven tot de teams, atleten en evenementen is TikTok de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de belangrijkste plekken voor sportcontent en engagement.

Met de European Para Championships in aantocht zijn de organisatie en TikTok blij om de krachten te bundelen om sportfans zo goed mogelijk op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen rondom het evenement.

Gedurende het toernooi is er van alles te zien: van behind the scenes beelden tot warming-up beeld, hoogtepunten van de wedstrijden en reacties van de atleten. Via de hashtag #EPC2023 kunnen fans alle event-gerelateerde content vinden. Deze is bovendien te vinden op de officiële #EPC2023 Search Hub, waar alle nieuwste posts van de organisatie, de officiële broadcasters en teams & atleten zal worden gebundeld. Ook zijn er via TikTok livestreams van onder meer de openingsceremonie en een aantal finales te zien.

Atleten die deelnemen aan het toernooi worden door de European Para Championships en TikTok bovendien uitgenodigd voor een speciale workshop waarin ze meer leren over het creëren van content om zodoende de zichtbaarheid van parasport te vergroten op het platform.

Toernooidirecteur Jeroen Straathof is blij dat TikTok zich aan het toernooi bindt. 'De samenwerking stelt ons in staat om de parasport een podium te geven met een ongelooflijk groot bereik binnen een relatief jonge doelgroep', zegt Straathof. 'We kunnen een zaadje planten in de hoofden van de sportfans van de toekomst. Als media partner zal TikTok alle content rondom #EPC2023 maximaal ondersteunen en ons meer zichtbaarheid geven op het platform. Ook is het feit dar er verschillende finales live te zien zijn via het platform een unicum in de parasport waar we trots op zijn.'

Ook aan de zijde van TikTok zijn ze trots op de samenwerking. 'Door fans een unieke toegang te geven tot hun favoriete atleten en sporten is TikTok snel uitgegroeid tot een go-to bestemming voor sportcontent. Nu we een van dé para-sportevenementen van het jaar vieren zijn we verheugd om met de European Para Championships samen te werken om speciale content van het event in Rotterdam naar onze sportcommunity te brengen, zodat ze op de eerste rij zitten voor alle actie', zegt Marlène Masure, General Manager Operations France, Benelux & Southern Europe bij TikTok.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken