Happy Times Magazine volledig gemaakt uit reststromen
- Media
- 27 okt 2023 @ 07:42
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 okt 2023 @ 07:42
- Michiel van Zaane
Het nieuwe tijdschrift Happy Times Magazine, dat zich richt op klimaatbewuste jongeren, wordt volledig gemaakt uit reststromen. De eerste editie verschijnt op 1 december.
De helft van de Nederlandse jongeren tussen 16 en 30 jaar maakt zich ernstige zorgen over het klimaat. Dit blijkt uit een recente Ipsos-enquête, in opdracht van Milieudefensie Jong. Bij het denken aan klimaatverandering ervaren negen van de tien jongeren negatieve gevoelens, terwijl een op de drie zich vaak 'machteloos' voelt en een kwart het nieuws over dit onderwerp liever vermijdt. Het klimaat levert bij een op de vijf jongeren zelfs regelmatig stress op.
In het licht van deze toenemende 'klimaatstress' presenteert onderneemster Maartje Bregman (25) het tijdschrift Happy Times Magazine. ‘ Ik wil niet gebombardeerd worden met feiten en cijfers over hoe kapot de aarde is. Ik wil weten wat ik kan doen om klimaatverandering tegen te gaan’ stelt Bregman.
Dit feel-good magazine behandelt niet alleen facts & figures, maar biedt ook tips, tricks en ‘duurzaamheidsinspiratie’. Van stukken over een duurzame garderobe tot reistips: alle lifestyle-onderwerpen komen aan bod.
Wat het tijdschrift, behalve de inhoud, extra duurzaam maakt is dat het volledig wordt gemaakt uit reststromen. Volgens Bregman gaat dit verder dan duurzaam papier: geen bomenkap meer en geen verspilling van hulpbronnen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

