Happy Times Magazine volledig gemaakt uit reststromen

  • Media
  • 27 okt 2023 @ 07:42
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het nieuwe tijdschrift Happy Times Magazine, dat zich richt op klimaatbewuste jongeren, wordt volledig gemaakt uit reststromen. De eerste editie verschijnt op 1 december.

De helft van de Nederlandse jongeren tussen 16 en 30 jaar maakt zich ernstige zorgen over het klimaat. Dit blijkt uit een recente Ipsos-enquête, in opdracht van Milieudefensie Jong. Bij het denken aan klimaatverandering ervaren negen van de tien jongeren negatieve gevoelens, terwijl een op de drie zich vaak 'machteloos' voelt en een kwart het nieuws over dit onderwerp liever vermijdt. Het klimaat levert bij een op de vijf jongeren zelfs regelmatig stress op.

In het licht van deze toenemende 'klimaatstress' presenteert onderneemster Maartje Bregman (25) het tijdschrift Happy Times Magazine. ‘ Ik wil niet gebombardeerd worden met feiten en cijfers over hoe kapot de aarde is. Ik wil weten wat ik kan doen om klimaatverandering tegen te gaan’ stelt Bregman.

Dit feel-good magazine behandelt niet alleen facts & figures, maar biedt ook tips, tricks en ‘duurzaamheidsinspiratie’. Van stukken over een duurzame garderobe tot reistips: alle lifestyle-onderwerpen komen aan bod.

Wat het tijdschrift, behalve de inhoud, extra duurzaam maakt is dat het volledig wordt gemaakt uit reststromen. Volgens Bregman gaat dit verder dan duurzaam papier: geen bomenkap meer en geen verspilling van hulpbronnen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken