Intratuin kiest Abovo Media als nieuw mediabureau

- Media
- 13 nov 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Nieuwe klantMediastrategie
- 13 nov 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Na een pitch tussen vier mediabureaus heeft Intratuin gekozen om per ingang van 1 januari 2024 met Abovo Media samen te gaan werken. De samenwerking heeft betrekking op mediastrategie, -planning en -inkoop.
De keuze is op Abovo Media gevallen vanwege de passende cultuur, het niveau van de uitgewerkte case, kennis van het gehele medialandschap (inclusief folderverspreiding) en vooral de getoonde affiniteit met franchise ondernemers. Ook op het gebied van duurzaamheid zijn er veel overeenkomsten. Abovo Media heeft inmiddels het B Corp certificaat aangevraagd en voor Intratuin is duurzaamheid vanzelfsprekend. Beide bedrijven zullen hier de komende tijd samen verder op doorpakken.
De pitch is begeleid onder de deskundige leiding van 'Henk Plessius fma Nederland', meldt AM. De eerste cross-mediale campagne voor 2024 wordt op dit moment voorbereid.
Lobke Samallo, manager Formule en Marketing Communicatie Intratuin: 'Abovo Media wist ons tijdens de pitch zodanig te inspireren dat we denken in hen de juiste mediapartner gevonden te hebben voor onze ambities in de toekomst.'
Rein Vogel, CCO Abovo Maxlead: 'Ons team is trots en enthousiast om Intratuin als klant te verwelkomen. Intratuin is marktleider en met 55 winkels in Nederland, 11 in Duitsland en 3 in België, een klant die ons past als een jas. De match op het gebied van ondernemerschap, nuchterheid en lef komt tijdens de eerste contacten al duidelijk naar voren. Het is echt een klant waar we enorm veel energie van krijgen.'
(PvWK, beeld: Wikicommons Intratuin Alkmaar)
Over Abovo Maxlead
Het in 1999 opgerichte Abovo Media is het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland. De unieke kennis en ervaring die zij op het gebied van media, data, tech en creatie hebben, stelt hen in staat om klanten als Basic-Fit, HG, Primera, Corendon, Postcodeloterij, GVB en Dekbeddiscounter.nl op te laten vallen in het medialandschap, maar hun bovenal inzicht te geven in welke media-inspanningen echt resultaat opleveren. In oktober 2019 nam Abovo het succesvolle online marketingbureau Maxlead over. Als strategisch online marketing partner helpt Maxlead klanten als Carglass, Wolters Kluwer, Seats and Sofas en Marktplaats met het genereren van leads en sales. Samen vormen de bedrijven, die hun eigen identiteit en locatie hebben behouden, een nieuwe (onafhankelijke) bureaugroep die 230 medewerkers telt en media- en consultancybestedingen van 200 miljoen euro beheert. Voor meer informatie surf www.abovomedia.nl, www.maxlead.com en www.abovomaxlead.nl.'
(bron: Abovo Maxlead)
Over Intratuin
'Intratuin is opgericht in 1980 door acht slimme, ambitieuze en een tikkeltje eigenwijze ondernemers. Nu, 42 jaar later, zijn er 69 vestigingen (55 in Nederland, 3 in België en 11 in Duitsland) en worden allemaal geleid door familiebedrijven. Daarnaast is er het servicekantoor in Woerden, een distributiecentrum voor hardwaren in Den Bosch en een distributiecentrum voor groen in Aalsmeer. Er zijn meer dan 3.300 medewerkers in dienst en Intratuin bereikt jaarlijks zo’n 12,5 miljoen klanten! Kijk voor meer informatie op www.intratuin.nl.'
(bron: Intratuin)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes