Sony stapt in Champions League hoogtepunten

Sony stapt in Champions League hoogtepunten
  • Online
  • 13 sep 2016 @ 14:44
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaInteractie

Sony Mobile zorgt voortaan ook via Twitter Amplify dat Twitteraars videofragmenten van de beste acties binnen een minuut kunnen kijken. Het gaat om clips uit de wedstrijden die live te zien zijn bij Veronica en NUsport. Deze video’s worden op Twitter door Veronica (@veronicatv) getweet . Heineken biedt deze service al vanaf vorig jaar aan. Zowel Sony als Heineken zijn sponsor van de UEFA Champions League.

Ook voetbalfans die niet live kunnen kijken, zien nu zo snel mogelijk de hoogtepunten en weten of PSV ook dit seizoen de groepsfase overleeft. Daarnaast is er de mogelijkheid voor gebruikers om de videofragmenten te delen via hun eigen Twitter-account.

De Twitter Amplify-deal met Heineken, Sony Mobile en Veronica is de grootste in Nederland tot nu toe. Amplify houdt in dat partners korte videoclips kunnen versturen van tv-shows, sportevenementen of muziekfestivals en zo het bereik vergroten onder een geselecteerd publiek. Uiteraard kunnen Twitterraars de Tweets ook weer retweeten. Afgelopen jaar brachten Heineken, SBS6 en Twitter via Amplify de beste momenten uit de UEFA Champions League knock-outfase. Het is voor het eerst dat de campagne loopt vanaf de groepsfase.

‘Twitter Amplify biedt ons de mogelijkheid om bijna real-time overal unieke momenten van de UEFA Champions League beschikbaar te stellen’, aldus Cindy van Campen, sr Channel Marketeer van Sony Mobile Nederland: ‘Dat past perfect bij onze visie op de sponsorship.' 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken