Online zoektocht kampeervakantie duurt 2 weken

Online zoektocht kampeervakantie duurt 2 weken
  • Online
  • 21 apr 2017 @ 14:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Zoekmachine

De online zoektocht van de meeste Nederlanders naar hun juiste kampeervakantie duurt bijna net zo lang als soms de vakantie zelf. Zo’n 61% is daar namelijk, met tussenpozen, in totaal maximaal twee werkweken (tien dagen) mee bezig. Nog eens zo’n vijftien procent doet daar zelfs dubbel zo lang over. Dit blijkt uit een onderzoek onder 4000 kampeerders, uitgevoerd door Campingnavigator.com, het grootste Europees online campingplatform.

Brengt de online zoektocht naar een vakantiebestemming de Nederlander al in vakantiestemming? Niet dus. Bijna één vijfde is het zoeken al beu na een uur. Nog eens tien procent verliest het humeur na een dag en zo’n 16% na een paar dagen. Daarentegen valt meer dan vijftig procent (56%) nóóit op tegenzin te betrappen bij de online informatiepuzzel naar de juiste kampeerbestemming. Veel Nederlanders hebben vaak al een redelijk vastomlijnd idee op welk soort camping zij willen bivakkeren. Bijna de helft bezoekt slechts vooraf zo’n twee tot maximaal vijf websites. Bijna één derde heeft wel nog meer informatie nodig en klikt op zo’n tien sites. Als meest storend worden campingwebsites zonder actuele beschikbaarheid en tarieven ervaren. Overigens blijkt het vooral de man te zijn die de kampeervakantie uitzoekt (58%) 

Twijfel

Nederlanders zijn erg onzeker over hun uiteindelijke kampeerbestemming. Eenmaal geboekt, knaagt bij het overgrote deel de twijfel of de camping zal voldoen aan de vakantieverwachtingen. Daarom laat zo’n veertig procent zich ook nog eens adviseren door familieleden en checkt bijna eenzelfde aantal (38%) de reviews van deze bestemming. Slechts één derde (34%) is zeker van zijn zaak en ervan overtuigd dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.

Ná de boeking kruipt meer dan de helft nog eens één à twee uur achter de computer voor informatie over activiteiten in de buurt. Vooral natuur (85%) en cultuur (54 %) mogen zich verheugen in de belangstelling. De mogelijkheid tot shoppen in de buurt van camping is voor een kwart van de kampeerders van groot belang.  

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken