Merken nemen programmatic advertising in huis

- Online
- 16 jan 2018 @ 17:40
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Marketingautomation
- 16 jan 2018 @ 17:40
- Redactie Online
Uit onderzoek van Adobe blijkt onder andere dat alle ondervraagde merken van plan zijn om een deel van (38 procent) , of zelfs alle (62 procent), programmatic advertentie-inkopen zelf te doen in 2022. Tegelijkertijd geeft 78 procent van de marketingprofessionals bij mediabureaus aan dat sommige elementen van programmatic advertentie-inkoop in-house zullen worden opgepakt.
Het onderzoek - dat is uitgevoerd onder 60 klanten (merken en mediabureaus) van Adobe in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Benelux en Scandinavië - laat zien dat merken en bureaus nauwer moeten samenwerken om tot een duidelijke taakverdeling te komen bij programmatic advertentie-inkoop. Voor alle respondenten geldt dat zij de grootste kansen zien in de groei van programmatic TV (38 procent van de ‘merk-respondenten’/ 56 procent van de ‘mediabureau-respondenten’) en volledige cross-screen metingen en optimalisatie (38 procent van de ‘merk-respondenten’/ 22 procent van de ‘mediabureau-respondenten’). Van de ‘merk-respondenten’ geeft 33 procent aan dat toegang tot data voor personalisatie een focus wordt. Bij de respondenten van mediabureaus geeft 33 procent aan dat het effectief meten van resultaten een belangrijke doelstelling is voor 2018.
Investeringen in programmatic stijgen naar verwachting in 2018
Uit het onderzoek blijkt ook dat 2018 mogelijk het keerpunt wordt als het gaat om investeringen in programmatic. 60 procent van de merk marketeers en 89 procent van de mediabureau marketeers geeft aan dat hun organisatie dit jaar waarschijnlijk meer gaat besteden aan programmatic. 52 procent van de respondenten bij merken en 56 procent van de respondenten bij mediabureaus geloven dat programmatic adverteren binnen hun advertentiestrategie belangrijker wordt dan TV-commercials de komende 3 tot 5 jaar. En belangrijker nog, 14 procent van de merk marketeers die ondervraagd zijn voor dit onderzoek geeft aan dat dit nu al het geval is. Deze uitkomst geeft aan dat online doelgroepen invloedrijker worden dan TV-kijkers.
'Zowel merken als mediabureaus erkennen dat standaard advertentiecampagnes in de huidige wereld achterhaald zijn. Om succesvol te zijn in een competitieve markt is het leveren van de juiste boodschap, aan de juiste doelgroep, op het juiste moment essentieel. Klanten verwachten een afgestemde ervaring en daarom moeten bedrijven de klantbeleving leidend laten zijn. Hierbij is het belangrijk om op juiste moment aantrekkelijke en zinvolle campagnes te leveren die klanten positief stemmen bij iedere interactie, op ieder scherm', zo stelt Philip Duffield, managing director Adobe Advertising Cloud, EMEA.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pega lanceert GenAI met 20 nieuwe... 31-05-2023
- [onderzoek] Vijf jaar AVG: balans... 25-05-2023
- Apple TV gebruikt muziek met... 16-05-2023
- 2,2 miljoen Nederlanders slachtoffer... 11-05-2023
- Nederlandse bestedingen digital... 09-05-2023
- '70% Nederlanders gekwetst door... 08-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres