Victor Vroegindeweij interviewt Diederick Koopal in Clubhouse
- Online
- 16 apr 2021 @ 04:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Social media
- 16 apr 2021 @ 04:42
- Sjaak Hoogkamer
Hazazah-regisseur Victor Vroegindeweij is een interviewreeks begonnen op Clubhouse en interviewt vandaag, vrijdag 16 april, om 17.00 uur reclamelegende en regisseur Diederick Koopal.
Eerder interviewde Vroegindeweij al regie-collega David-Jan Bronsgeest, nu is ‘Hall of Famer van de vaderlandse advertising, copywriter, artdirector, voormalig oprichter van TBWA\Neboko en regisseur van de films De Marathon en Bloed, Zweet en Tranen’ Diederick Koopal aan de beurt.
Naast (reclame)regisseurs wil Vroegindeweij ook creatieven, marketeers, bureaudirecteuren, DOP’s, editors en andere vakgenoten publiekelijk aan de tand gaan voelen.
Vroegindeweij: ‘Ik luister al jaren podcasts, maar sinds Clubhouse ben ik alleen nog maar daar. Ik ben hooked. Op Clubhouse wordt in rooms de hele dag gepraat over van alles. Van rooms met vriendgroepjes van 6 man tot gigantische discussies met Elon Musk. Ik vind dat te gek. Je kunt lekker meepraten met een interview, of gewoon luisteren. Of opeens zit je in een room met helden. Laatst zat ik een room met topadvocaten en journalisten die over het Taghi-proces praatten en die je gewoon vragen kunt stellen. Dat is razend interessant. Clubhouse is heel laagdrempelig en opent zo hele nieuw werelden.’
Met 'onze club' wil hij met mensen uit de reclame, marketing, tv- en filmindustrie in gesprek gaan over hoe je mooie en goeie dingen maakt.
Hoe is het gelukt, welke rol speelt creativiteit, welke rol zakelijk, strategisch inzicht en welke rol geluk? Maar ook bijvoorbeeld hoe je een goed treatment schrijft. Anders gezegd, hoe zitten de economie en cultuur van onze industrie in elkaar?
Het verschil met een podcast is volgens hem dat dat meteen werk wordt. Vroegindeweij: ‘Je moet samen komen, opnameapparatuur regelen, een draaiboek hebben, het gesprek editen, dat wordt een hele operatie. Met Clubhouse open je een room, mensen doen hun oortje in, gaan lekker koken of zo, luisteren terloops mee en stellen – in dit geval aan Diederick – een vraag, als ze daar zin in hebben. We nemen de gesprekken wel op en in de toekomst verspreiden we ze wellicht ook als podcast, maar eerst gaan we maar eens zo beginnen.’
Meeluisteren en meepraten? Ga in de Clubhouse-app naar Victor Vroegindeweij of Club Hazazah. Of, als je nog niet op Clubhouse zit, stuur @victorvroeg een bericht via Instagram, dan stuurt hij een uitnodiging terug.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing