Recordbedrag van Vriendenloterij voor eredivisieclubs
- Sponsoring
- 12 feb 2015 @ 10:45
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportmarketingMaatschappijVoetbalFondsenwerving
- 12 feb 2015 @ 10:45
- Redactie Sponsoring
Het afgelopen jaar speelden deelnemers van de VriendenLoterij 3,4 miljoen euro bij elkaar voor de jeugdopleidingen van hun favoriete Eredivisieclubs. Dat maakte de Loterij woensdag tijdens haar jaarlijkse Goed Geld Gala bekend.
Bij de VriendenLoterij hebben deelnemers de mogelijkheid om voor een zelfgekozen organisatie (goed doel, club of vereniging) mee te spelen. De helft van de lotprijs gaat hier direct naartoe. Vaak kiezen deelnemers ervoor om de jeugdopleiding van hun favoriete Eredivisieclub via de VriendenLoterij een financieel steuntje in de rug te geven. Nog nooit brachten de fans zo’n hoog bedrag bij elkaar.
De jeugdopleidingen gebruiken de schenking onder andere voor scholing, zodat kinderen naast hun voetbalopleiding op een toekomst in de maatschappij worden voorbereid. Niet alle kinderen stromen namelijk door naar het betaalde voetbal. Net als vorig jaar is de jeugdopleiding van Feyenoord de meest gesteunde jeugdvoetbalopleiding van de VriendenLoterij. De aanhang van de club speelde ruim 1 miljoen euro bij elkaar voor de eigen jeugdopleiding.
Top tien meeste gesteunde jeugdvoetbalopleidingen in 2014:
Feyenoord € 1.069.863,-
Ajax € 960.701,-
PSV € 278.867,-
FC Twente € 162.259,-
FC Utrecht € 128.544
ADO Den Haag € 127.821,-
Heerenveen € 111.782 euro,-
AZ € 106.639,-
FC Groningen € 102.473,-
Vitesse € 96.859,-
Maatschappelijk Partner Eredivisie
Naast de steun aan de jeugdopleidingen van Eredivisieclubs is de VriendenLoterij sinds 2005 Maatschappelijk Partner van de Eredivisie. Michiel Verboven, Managing Director VriendenLoterij: 'Als Maatschappelijk Partner van de Eredivisie geven wij kinderen bewust een steuntje in de rug, zodat ze een goede basis hebben voor de toekomst mochten ze het betaalde voetbal niet halen. Ook gebruiken de Eredivisieclubs onze bijdrage om maatschappelijke activiteiten te organiseren in wijken en op scholen in de buurt, zodat kinderen gezonder gaan eten en meer bewegen.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers