PSV-spelers eten gezonder door Jumbo Foodcoach

PSV-spelers eten gezonder door Jumbo Foodcoach
  • Sponsoring
  • 9 aug 2018 @ 10:10
  • 21329 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • AppsFoodVoetbalSponsorship

PSV en Jumbo Supermarkten gaan een driejarige samenwerking met elkaar aan die in het teken staat van lekkere én gezonde voeding voor alle spelers en speelsters van de topclub. Dit is het vervolg op een succesvolle pilot die de voetballers van de A-selectie hebben voltooid met de Foodcoach-app van Jumbo.

Foodcoach is een app waarmee de spelers van de topclub in een handomdraai maaltijden voor thuis bestellen, afgestemd op hun persoonlijke voorkeuren en trainingsschema. Een gezond en verantwoord voedingspatroon speelt een belangrijke rol als je de topprestaties wil leveren. Dankzij de Jumbo Foodcoach kunnen de PSV-spe(e)l(st)ers kiezen uit ruim aanbod van maaltijden en deze volledig afstemmen op hun dagschema. Ook kunnen zij een beroep doen op deskundig advies van een diëtist.

Vorig seizoen Foodcoach-pilot

Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten: 'Sinds de start van het voetbalseizoen 2017-2018 is de Jumbo Foodcoach uitgebreid getest bij PSV. Terwijl de spelers waardevolle voedingsadviezen op maat kregen, deed Jumbo veel ervaring op met het vertalen van persoonlijke kenmerken naar het maken van bewuste en verantwoorde voedingskeuzes die passen bij het trainingsschema en de smaakvoorkeuren van elke speler.'

Het resultaat is een app die de voetballers in staat stelt om niet alleen de juiste keuzes te maken op het gebied van voeding, maar ook thuis lekker te eten. Van Eerd: 'Uiteindelijk willen we al onze klanten helpen bij het maken van een lekkere en verantwoorde keuze, waarbij gezonde voeding niet ten koste hoeft te gaan van smaak, beleving en de prijs.'

Voedingsadvies op maat

Een gezond en evenwichtig voedingspatroon is cruciaal voor de prestaties van topsporters. Dat was aanleiding voor PSV om met Jumbo in zee te gaan, aldus algemeen directeur Toon Gerbrands. 'Wij zijn altijd op zoek naar verbetering, staan open voor innovatie en voeren een toonaangevend foodprogramma. Een topsportdieet vraagt om een op maat gesneden, individuele benadering. Een voetballer die een wedstrijd heeft gespeeld, moet een dag later iets anders eten dan een speler die niet in actie is gekomen. Ook na een krachttraining is het belangrijk erop te letten welke voeding je tot je neemt.'

De Jumbo Foodcoach - integraal onderdeel van het medische programma van PSV - is hiervoor volgens Gerbrands 'een perfect hulpmiddel'. 'Met de spelers worden specifieke voorkeuren en ingrediënten voor bijpassende recepten in een boodschappenlijst omgezet. Het proces is volledig gedigitaliseerd en de boodschappen worden vervolgens thuisbezorgd of opgehaald bij een Jumbo-winkel in de buurt. Zo wordt hoogwaardige voedingsexpertise gecombineerd met het gemak van de supermarkt om de hoek. Ideaal.'

Naast het inhoudelijke deel van dit innovatieve partnership is er nog een belangrijke andere component, aldus Gerbrands: 'We hebben we er namelijk ook commercieel een mooie partner bij. Jumbo stapt in de top van onze partnerpiramide binnen en daar zijn we vanzelfsprekend erg blij mee.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken