TeamNL heeft nieuwe partner: Missie H2

TeamNL heeft nieuwe partner: Missie H2
  • Sponsoring
  • 30 aug 2019 @ 16:36
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PartnershipOlympische SpelenInnovatieMaatschappijMVO

‘Missie H2’, de bundeling van zes Nederlandse bedrijven in de energieketen, is een partnership aangegaan met TeamNL. Gasunie, Shell Nederland, Remeha, Stedin Groep, Port of Amsterdam en Groningen Seaports gaan onder deze noemer waterstof promoten.

Missie H2 gaat als partner van TeamNL in aanloop naar en tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Tokyo 2020 waterstof promoten als belangrijke en duurzame energiedrager voor de (nabije) toekomst. Missie H2 - genoemd naar het waterstofmolecuul H2 - steunt tegelijkertijd TeamNL op weg naar de Spelen van Tokyo 2020. Op vrijdag 30 augustus is dit partnership officieel gelanceerd.

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: 'Japan heeft voor de energievoorziening van de Olympische en Paralympische Spelen van 2020 de keuze gemaakt voor waterstof. Zo zullen de door de organisatie van Tokyo 2020 in te zetten auto’s op een H2 brandstofcel rijden. Daarmee zijn de Spelen van 2020 een mooi momentum om te etaleren welke mogelijkheden waterstof ook in Nederland heeft voor de transitie naar een duurzame energievoorziening. Graag helpen wij met TeamNL mee om in de aanloop naar Tokyo 2020 Nederland bekend te maken met waterstof als belangrijke en duurzame energiedrager. Voor TeamNL is het prachtig dat deze bedrijven zich met dit innovatieve en op duurzaamheid gerichte initiatief in ieder geval tot en met 2020 aan de Nederlandse sport en aan TeamNL verbinden. Wij kunnen die steun op weg naar de Spelen van Tokyo 2020 goed gebruiken.'

Ulco Vermeulen, lid Raad van Bestuur van Gasunie, namens Missie H2: 'Om de bekendheid met de duurzame mogelijkheden van waterstof onder het Nederlandse publiek te vergroten, trekken zes Nederlandse bedrijven gezamenlijk op. Onder de noemer 'Missie H2' brengen wij concrete waterstofprojecten en -initiatieven onder de aandacht van het Nederlands publiek. Ons doel is een brede beweging op gang te brengen ten behoeve van de energietransitie. Het is geweldig dat we dit als partner van TeamNL kunnen doen. Ook wij willen het beste uit onszelf halen en de lat steeds hoger leggen. Samen innoveren en samen de schouders eronder. Dat is onze gezamenlijke kracht. Nederland Waterstofland.'

Water als drijvende kracht

Nederland en water zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het water vormt enerzijds een uitdaging wat betreft onze veiligheid en is tegelijkertijd vaak de drijvende kracht achter economische groei. Onze roeiers, zwemmers en watersporters kennen de kracht van het water ook maar al te goed. Water heeft hen succes gebracht, medailles waar heel Nederland trots op is. Water gaat ons opnieuw succes brengen in de vorm van het bestanddeel waterstof. Missie H2 zal zich als partner van TeamNL inzetten om heel Nederland te laten kennismaken met waterstof en de mogelijkheden ervan als duurzame energiedrager.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken