Decathlon sponsort wielerteams

  • Sponsoring
  • 28 nov 2023 @ 10:21
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Decathlon zal vanaf 1 januari 2024 mede-naamgever worden van drie fietsteams van AG2R La Mondiale.

Decathlon is vanaf 1 januari 2024 voor vijf jaar mede-naamgever van de drie fietsteams van AG2R La Mondiale: het World Tour team Decathlon AG2R La Mondiale Team, het Decathlon AG2R La Mondiale Development Team en het Decathlon AG2R La Mondiale U19 Team. Het team zal daarnaast gebruikmaken van de fietsen, fietshelmen en fietsbrillen van Van Rysel, het fietsmerk van Decathlon.

Barbara Martin Coppola, CEO van Decathlon: ‘Dit is een heel groot moment in de geschiedenis van Decathlon. Sinds onze oprichting in 1976, hebben fietsen een cruciale rol gespeeld in onze evolutie en groei. Miljoenen kinderen over de hele wereld hebben met Decathlon leren fietsen op hun eerste fiets, en miljoenen volwassenen gebruiken onze fietsen elke dag. Om nu in een positie te verkeren waarin een World Tour-team onder onze naam en op onze fietsen zal strijden, is een enorme bron van trots. De missie van Decathlon is “to move people through the wonders of sport”, van de speeltuin tot het podium, en deze samenwerking belichaamt precies dat.’

Citroën in 2024 overigens de officiële leverancier van de auto's/voertuigen van het team.

De AG2R La Mondiale Groep is de historische partner van het team sinds 1997 en aandeelhouder sinds juni 2022. Dankzij dit nieuwe partnerschap met Decathlon kan het team naar eigen zeggen ‘een belangrijke stap zetten in de richting van het behalen van grote overwinningen vanaf seizoen 2024.’

Dit partnerschap geeft volgens de partijen ‘twee grote Franse bedrijven, die dezelfde waarden van solidariteit en gemeenschap delen, de gelegenheid om zich te verenigen rond een ambitieus sportproject.’ Het is ook een kans voor Decathlon om haar naam te associëren met een populaire sport met erkende waarden als betrokkenheid, solidariteit en passie.

V.l.n.r. Dominique Serieys (Directeur van France Cyclisme), Bruno Angles (Algemeen Directeur van AG2R LA MONDIALE), Barbara Martin Coppola (CEO van Decathlon United) en Vincent Lavenu (Sportmanager van France Cyclisme). Foto credits: Hlénie.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken